Skip navigation

Naar aanleiding van mijn post “Mexx en bpost over dezelfde ontbrekende zending: zoek de fout!” kreeg ik deze reactie over Cosmox, die ik graag wat meer aandacht wil geven:

Ik heb gelijkaardige problemen gehad met Cosmox. Ik bestel DVD’s en vraag om ze ergens af te leveren. Na enkele weken kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was om te leveren op het opgegeven adres. Ik vraag om het pakketje dan maar bij me thuis te droppen in de hoop dat ik dan toch eens thuis ben. Geen probleem, leveradres wordt aangepast. Ik krijg enkele dagen later een briefje in mijn bus dat ik mijn pakketje mag gaan ophalen in het plaatselijk postkantoor. Ik ga het onmiddellijk halen, betaal onmiddellijk de rekening, dus alles afgehandeld.

Maar dan komt het: ik krijg een aanmaning om mijn DVD’s te betalen. Ik bel beleefd naar de klantendienst en wijs hen erop dat ik mijn DVD’s onmiddellijk na ontvangst al betaald had. Dit klopt niet, zeggen ze. Ik had voor 1 pakketje betaald, maar ze hadden me er twee opgestuurd. Vreemd, in heel mijn doos zat maar 1 pakket. Ik krijg te horen dat ik moet bewijzen dat ik ze niet ontvangen heb. Vreemd, de wetgeving zegt iets anders. Nergens gaan ze mijn handtekening terugvinden op hun documenten voor dat 2de pakket. Maar kom, ik krijg een brief thuis die ik naar COSMOX moet terugsturen met de melding dat ik mijn pakket niet ontvangen heb. Ik doe dat, zonder problemen. Ik kijk de facturen na en merk dat ze behalve het leveradres ook de factuurnummer veranderd hebben. Daar kan dus het misverstand in schuilen.

Enkele weken later: aanmaning 2. Terug hetzelfde verhaal. Ik krijg te horen dat ik de brief met melding van niet-ontvangst had moeten terugsturen. Ze hebben de brief echter niet ontvangen. Ik ga een 2de brief thuis krijgen. Ook deze stuur ik netjes terug.

Enkele weken later een 3de aanmaning. Ik bel nogmaals terug en wijs hen op hun fout. Zij blijven echter beweren weerom geen brief ontvangen te hebben. Ik word onvriendelijk en je kan het me niet kwalijk nemen. De dame aan de andere kant dreigt met gerechtelijke stappen als ik niet betaal. Aangezien ik weiger te betalen voor producten die ik niet ontvangen heb, zitten we dus beide met een probleem. Ik wijs haar erop dat het aan hen is om te bewijzen dat zij de producten hebben afgeleverd. Dat ze dit niet kunnen is niet mijn fout, maar die van hen. Ik dreig terug dat ik Test-Aankoop verwittig van dergelijke praktijken en ze hangt op.

Enkele weken later: laatste aanmaning. Ik ontplof. Ik stuur een aangetekend schrijven met betalingsbewijzen, omcirkel het andere factuurnummer, schrijf erbij wat het hele probleem is en meld hen dat mijn geduld echt op is.
De post brengt me op de hoogte dat ze mijn aangetekend schrijven nooit zijn komen ophalen. En ik word woest.

Enkele weken later een brief van een incasso-bureau met melding dat als ik niet betaal ze een deurwaarder op me af sturen.
Razend schrijf ik terug een aangetekend schrijven, ditmaal gericht naar het incasso-bureau. Weerom met de bewijzen van betaling, bericht dat ik de 1ste zending nooit ontvangen heb en dat ze geen bewijs van tegendeel hebben, dat ze mijn aangetekend schrijven weigerden op te halen en dat ik ook gerechtelijke stappen onderneem als ik nog 1 brief van hen ontvang en dat ik zeker klacht indien bij de rechtbank van koophandel.

Probleem blijkbaar opgelost. Ik heb nu al jaren niets meer gehoord van dit onkundig bedrijf.

Nu ben ik benieuwd: hoe is uw ervaring met Cosmox?  Laat het gerust weten.

Geef een reactie

