Skip navigation

De vraag is hier wél volledig, maar de antwoorden…

(klik voor groter formaat)

Welke steden bedoelen ze?

Even serieus, wie weet er hoeveel inwoners Gent bijvoorbeeld heeft? Of Brussel? Ik weet dat Gent er ongeveer 200.000 telt, maar dat is ook maar omdat ik er woon.

En hoe zit dat met Parijs, Londen, Milaan? Ik weet het, in deze enquête maakt een miljoentje inwoners meer of minder niet uit, maar toch.

Trouwens, welke steden tellen meer dan 10 miljoen inwoners, waar ik regelmatig zou kunnen gaan winkelen? Dit is België hoor. Zo’n grote steden hebben we nu ook weer niet. Tenzij het antwoord “België” is, dan zit ik met het laatste antwoord wel goed. 🙂

9 Comments

  1. Oeps! Inflatie?

  2. Ik heb ook wel wat opmerkingen over de leeftijden die je kan invullen…

    Ik vraag me bijvoorbeeld af hoeveel pasgeboren kindjes gaan shoppen in de stad. Ze hadden beter de keuze ‘jonger dan 15’ gebruikt i.p.v. ‘0-15’.

    Als je exact 15 jaar oud bent, dan heb je ook een probleem. Wat moet je dan aanvinken? ‘0-15′ of ’15-19’?

    En als je 85 of ouder bent, dan mag je blijkbaar ook niet meer winkelen.

    De Benidorm Bastards zullen het graag horen.

    Daar hadden ze dan weer beter ‘ouder dan 79′ gebruikt.

    Antwoorden in een enquête moeten op zijn minst altijd mutueel exclusief en exhaustief zijn.

    Op zo’n dingen letten is natuurlijk beroepsmisvorming, maar ik ben op zoek naar een gepaste therapie hoor. 🙂

  3. Volledig terechte opmerking Edwin!

    En therapie moet je volgens mij niet volgen, kom gewoon af en toe op deze blog wat stoom afblazen en dan lukt het wel weer 😉

    • lieke
    • Posted september 30, 2010 at 4:39 pm
    • Permalink

    Mag ik dan opmerken dat het niet netjes is “next” in een knop te hebben staan? Hij staat ook een beetje vreemd naat links en met zeer standaard opmaak…

  4. Jij mag dat zeker opmerken, Lieke! En je hebt groot gelijk om dat aan te halen, zo’n standaardknop is echt wel ‘not done’.

    • Amaury
    • Posted september 30, 2010 at 4:59 pm
    • Permalink

    Gent = ietsje minder dan 250.000 inwoners, maar wel met een studentenpopulatie van rond de 60.000 daar bovenop (pakt dat de helft daarvan op kot zit).

    Antwerpen = ietsje minder dan 500.000 inwoners, dus dat zit zo’n beetje tussne 2 categorieën in.

    Brussel = rond de 1.100.000 inwoners. Groot-Amsterdam en Groot-Rotterdam komen ook rond zo’n inwonertal uit.

    Parijs: rond de 10.000.000 inwoners, en op slechts een uurtje of 2 met de trein, of een viertal uur met de auto. Londen heeft bij mijn weten ook rond de 10 miljoen inwoners, en ligt ook op daguitstap-afstand, dus daar kan je in theorie af en toe eens gaan winkelen 🙂

  5. Aha goed om te weten! Ik had geen zin om alle steden op te zoeken. 🙂 Bedankt Amaury!

  6. Idd, welke wereldstad telt meer dan 10 miljoen inwoners? Ben wel benieuwd eigenlijk, wie weet is ’t er gezellig. 🙂 😉

  7. Michiel,

    Shanghai, Bombay, Karachi, Istanboel, Delhi, Buenos Aires, Manilla, Moskou, Dhaka en São Paulo.

    Zitten toch een paar leuke dorpjes tussen. 🙂


Geef een reactie

