Skip navigation

Nee, voor een nieuwsbrief is dat echt een misser. Zeker voor een online speler als Sunweb die het toch moet hebben van haar surfers.

Onbegrijpelijk dat zij nog geen geslacht laten invullen bij het inschrijven van de nieuwsbrief.

Of onbegrijpelijk dat ze dan überhaupt een aanspreking wíllen gebruiken.

Advertenties

5 Comments

  1. Helemaal eens. Specifieer, of pas het niet toe!

  2. Je hebt een leuke site J-La!

    Het zal bij sommige mensen inderdaad irritatie oproepen.

    Maar…

    …gewoon vragen naar het geslacht is ook niet goed. Veel mensen snappen niet waarom ze dat vragen, voelen zich gekrenkt in hun privacy en stoppen met invullen.

    Je kan dat al verbeteren door te vragen naar de aanspreektitel, waarbij de bezoeker kan kiezen uit bv. De Heer of Mevrouw. Dan is de bedoeling al iets duidelijker en verdenken ze het bedrijf van niet seksistisch of zo te zijn. 🙂

    Veel bedrijven vragen bewust niet naar het geslacht of aanspreektitel omdat hoe korter het invulformulier hoe grotere de kans dat mensen er aan beginnen én het afmaken.

    Groetjes.

  3. Bedankt voor het compliment. Ik ben het ook volledig eens met wat je zegt. Een bedrijf moet inderdaad de afweging maken of het mensen wil lastig vallen door geslacht te vragen, als het daar verder niets mee van plan is.

    Maar als je geen geslacht vraagt, dan moet er ook geen aanspreking gebruikt worden als “mevrouw/heer” want dat is echt veel erger.

  4. Dat vind ik ook wel. Er zijn immers genoeg neutrale aanspreektitels.

    “Beste”, “Geachte” …

    Bij een klant van me hebben we het nog anders opgelost.

    De mensen kunnen via het contact scherm gewoon hun e-mail en berichtje achterlaten.

    Vervolgens lossen ze die persoon EERST zijn of haar probleem of vraag op.

    Nadien krijgen die een kort mailtje met een linkje naar een pagina waar ze peilen naar bijkomende informatie, zoals het geslacht, adres, telefoonnummer, etc…

    Quasi iedereen vult dat gedwee in.

    Reciprocity in al zijn puurheid dus.

    Ik doe iets voor jou, je probleem oplossen, en jij hebt daarna de onweerstaanbare drang om ook iets voor mij te doen. 🙂

    Daarna kan dat bedrijf je aanspreken met de juiste aanspreektitel.

  5. Slim gezien! Pakte iedereen het maar zo aan…


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: