Skip navigation

Dat spam zich vaak laat kenmerken door koeien van taalfouten, heb ik al eerder verkondigd.

Dat spam vaak in het Engels verspreid wordt, kon u zelf ook wel verzinnen. Zo’n bericht springt er dan ook meteen uit. Engels met haar op en zinnen die nergens op slaan.

Yes it’s spam.

Maar steeds vaker komt spam ook vrij onschuldig en persoonlijk over. Zo lijkt volgende e-mail op het eerste zicht vrij geloofwaardig, als je niet let op de enkele spelfouten die iedereen wel al eens maakt.

Als je er even bij stilstaat, kan je je echter de vraag stellen waarom iemand een e-mail zou sturen om te zeggen dat ze voor jou een bericht hebben achtergelaten op een vreemde website, dat alleen door jou en de verzender kan gelezen worden. Waarom zou die boodschap dan niet meteen in de e-mail zelf staan?

Wie klikt er in godsnaam nog op dergelijke dingen?

7 Comments

  1. Ik klik niet op spam 8)

  2. Slim van jou.

    Maar gezien de hoeveelheid spam die ik in m’n mailbox krijg, denk ik dat er veel van mijn contactpersonen daar wel op klikken. Bij deze zijn ze gewaarschuwd! 😉

  3. SPAM Tja, dat hoort bij INTERNET
    Je krijgt alles geheel in één package 😕

  4. het slechtste wat je kan doen is drukken op de knop download pictures in je mailbox want dan geef je aan de spamkanonnen het teken dat jouw emailadres alive and kicking is.

  5. Ah dat wist ik nog niet. Bedankt voor de tip!

  6. Help!
    ‘k heb ook zo’n mail

    Lees mijn bericht ff en reageer please!‏

    Ik heb je net een prive berichtje gestuurd, bekijk je hem even?
    Klik op onderstaande link om mijn bericht te lezen.
    http://www16.privegesprek.com/?message=
    Wij zijn de enigste die deze link kunnen bekijken.
    Stuur je even wat terug?

  7. @Sara: Ik was het alleszins niet! 😉


2 Trackbacks/Pingbacks

  1. […] This post was mentioned on Twitter by J_La, J_La. J_La said: Spam wie, spam waar?: http://wp.me/p2Ggs-tk […]

  2. […] vorige versie was trouwens iets beleefder, nu wordt het al wat platter […]

Geef een reactie

