Skip navigation

Daan stemt links

Ik stem links. Net zoals Daan.

Mijn tekst zou zijn:

Niemand begrijpt tegenwoordig nog alles van politiek, en ik wil hier vooral niet verkondigen dat ik er alles van weet, integendeel.
Maar ik stem links omdat ik geen problemen heb met onze Waalse vrienden, en niet snap dat iemand anders daar een probleem van wil maken. In tijden van crisis zou politiek zich met andere zaken dan taalproblemen moeten bezighouden.
Ik stem links omdat ik graag zeker ben van een degelijke gezondheidszorg. Ook al hoop ik er nooit ten volle gebruik van te moeten maken.
Ik stem links omdat ik later het beste onderwijs wil voor m’n eventuele kinderen.
Ik stem links omdat ik later nog recht wil hebben op een deftig pensioen.
Ik stem links omdat zij openlijk opkomen voor holebi’s.
Omdat ik dit land liever in ontwikkeling zie, dan gesplitst.
Omdat ik het nut niet inzie van een onafhankelijk Vlaanderen.
Omdat ik allergisch ben aan slogans als “Vlamingen 1st”.
Omdat ik vooruit wil, en niet achteruit.
Omdat links de toekomst is, en rechts bang is van progressie.
Omdat ik het logisch vind dat er belastingen moeten betaald worden om het goede leven dat we hier hebben, in stand te houden. En mensen met veel geld zouden dat ook moeten doen.

Maar doe vooral waar u zelf zin in hebt.

Daan, de sp.a en ik delen dezelfde bezorgdheid om een eerlijke samenleving.

8 Comments

    • Koen
    • Posted juni 11, 2010 at 1:56 pm
    • Permalink

    Ik stem Blauw

    Niemand begrijpt tegenwoordig nog alles van politiek, en ik wil hier vooral niet verkondigen dat ik er alles van weet, integendeel.
    Maar ik stem blauw omdat ik geen problemen heb met onze Waalse vrienden, maar wel snap dat een democratie moet evolueren met de tijd, net zoals zijn bevaolking dat moet doen. In tijde van economische crisis zou politiek pragmatisch te werk moeten kunnen gaan, logischerwijs horen daar ook andere regels voor andere problematieken. Ik heb geen probleem met het verdelen van verantwoordelijkheden zolang deze gevoed zijn vanuit een praktisch denken.
    Ik stem Blauw omdat ik geloof in een soberheid die samengaat met de crisis en een bescherming van provileges ten koste van langetermijn rentabiliteit niet zie zitten. Zelfs als ik zelf geen kinderen op deze wereld zet, dan is het voor die van u.
    Ik stem blauw omdat aanval soms de beste verdediging is en de meeste partijen meer blijk geven van verleden in stand houden dan van aanpassingen naar de toekomst te doen.
    Omdat Links en rechts voor mij verouderde termen zijn en ik ies voor progressief en dynamisch
    Omdat Carlonie Gennez me geen vertrouwen inboezemt en Decroo wel.
    Omdat de organisatie van Blauw meer interne discussie toelaat dan de totalitaire’ SPA aanpak en gekender is dan die van Groen.
    Omdat de andere partijen ideologisch al volledig geen aanspraak maken op ‘goed bestuur’.

  1. Gij blauwe stemmer! 🙂

    • Sabine
    • Posted juni 11, 2010 at 3:55 pm
    • Permalink

    Jij bent toch rechtshandig dacht ik, Joke? Gaat dat dan wel : links stemmen? Hoe ga je dat dan fiksen?

  2. Die potloodjes hier in Gent: daar kan je links en rechts mee stemmen! Ongelooflijk he 😛

    • Koen
    • Posted juni 11, 2010 at 5:25 pm
    • Permalink

    ^^ Ik zou daar niet zo zeker van zijn 😉

    • WTF
    • Posted juni 11, 2010 at 10:01 pm
    • Permalink

    Goed gezien van de SP.
    Idolen gebruiken om stemmen te ronselen.

    Zotte wijven en fans kan je daarmee manipuleren.

    WTF

  3. Haha.

    Ironisch.

  4. ’t lijkt wel een geprogrammeerd kiezen ivm holebi’s.
    Eigenlijk kan ‘k alleen N-VA stemmen, aangezien ‘k een beleid van ’t afstaan van baby’s aan homo’s niet wil gaan steunen.
    Wat betekent &va…
    is ’t een toekomstig hetero-leven?
    of anders wonen dan ’t konings-HUIS ❓
    Komt d’r ipv een homohuwelijk, een holebihuwelijk 💡


Geef een reactie

