Skip navigation

Zaterdagochtend gingen we naar de winkel en lieten de krant in de bus zitten. Dat hadden we beter niet gedaan, want toen we terugkwamen zat de krant niet meer in onze bus. En dat was niet de eerste keer. Eén van onze lieve buren vindt het blijkbaar niet de moeite zelf te betalen voor een krant, maar neemt dan wel geregeld de onze mee. Ik ben dat beu!

Aangezien we in een klein appartementsblok wonen met een 12-tal appartementen, is het niet mogelijk een andere brievenbus te plaatsen of daar iets aan te veranderen. Bijkomend probleem is dat de krant soms te dik is om helemaal in de brievenbus te passen, dus dan steekt ze er sowieso een eindje uit. Dat maakt het natuurlijk extra makkelijk voor passanten om de krant zo mee te nemen.

Hoe zouden jullie dit oplossen? Hebben jullie tips?

Of hebben jullie ook al in een dergelijke situatie gezeten, en hoe hebben jullie dit aangepakt?

12 Comments

  1. Weet je welke buren het zijn? Probeer het eens subtiel uit te zoeken. Om ze daarna eerst vriendelijk te vragen de krant niet te stelen?

    • Renaars
    • Posted juni 8, 2010 at 12:15 pm
    • Permalink

    Op één of andere manier de dader proberen te ontmaskeren? (webcam plaatsen… op de loer liggen…) En deze dan met de harde bewijsmaterialen confronteren.
    Raar, maar ik had graag in uw situatie gestaan, ’t klinkt super spannend om zoiets uit te dokteren.
    De 007 in mij komt weer naar boven.

  2. Stap 1: Briefje hangen met een vriendelijke mededeling.

  3. @ Leen: De vraag is natuurlijk: hoe kan ik te weten komen wie de daders zijn? Want ik wil héél graag weten welke buren het zijn, maar op heterdaad betrappen is natuurlijk heel moeilijk.

    @ Renaars: Ben je in te huren als 007? 😛

    • Kate
    • Posted juni 8, 2010 at 12:19 pm
    • Permalink

    Haha! Ik zou eerder opteren voor een vriendelijk briefje (ofwel 1 versie bij de brievenbussen, ofwel in iedere brievenbus).
    Moest dat niets uithalen, zou’k eigenlijk overgaan tot ‘straffe’ actie: gaan bellen aan iedere deur en de persoon vragen of ze uw krant niet hebben genomen. En dan op “Lie to me”eske wijze analyseren of ze al dan niet de waarheid zeggen… 🙂

  4. Vriendelijke mededeling à la:
    “Gelieve onze krant in onze brievenbus te laten zitten. Alvast bedankt!”

    Of eerder iets als:
    “Wie onze krant meeneemt, mag ook gerust onze facturen meenemen en betalen.”

    ???

  5. iets vies tussen de krant steken, en dan luisteren waar ze gillen 😉

  6. Dat vind ik ook wel een goeie suggestie!

  7. iedere dag de krant gaan kopen in de winkel? (dacht zelf als je abonnement hebt da je krant in winkel kan afhalen)

  8. Krant gaan afhalen in de winkel is echt de laatste oplossing, ik zou toch eerst wat anders willen proberen. Ik ga alvast eens nadenken over een vriendelijk doch kordaat tekstje om in de inkomhal te hangen.

    Maar andere tips zijn nog altijd welkom!

  9. Ik vind dat met dat briefje geen slecht idee. Combineren met iets tussen de krant steken: een briefje tussen je krant met daarop dat je graag zou hebben dat ze de krant niet meer zouden stelen?

  10. Geen slecht idee. Daar ga ik dan eens een oude krant voor bijhouden, denk ik… Morgen eens nadenken over een leuk briefje om omhoog te hangen!


Geef een reactie

