Skip navigation

Een weekje Mexico was veel te kort, zoals ik al gevreesd had. Maar alleszins beter dan niets en perfect voor een eerste kennismaking met het land.

En die kennismaking was overweldigend. Schitterend. Geweldig. Te mooi voor woorden eigenlijk, dus ik ga er niet teveel aan vuil maken.

Ik wil terug! Nu!

En voor wie graag prentjes ziet: hieronder een samenvatting in beeld. En kort in woord.

Strand aan ons hotel Sandos Caracol aan de Riviera Maya

Het strand aan ons hotel. Nu vertel ik niets wat u niet zelf kan zien, maar lees zeker de andere onderschriften die een pak interessanter zijn.

Zonsopgang

Vroeg opgestaan maar toch bijna te laat voor de zonsopgang.

Zonsopgang²

Daar is 'ie dan eindelijk. Kunnen we nu weer gaan slapen?

Bezoek aan Tulum

Wondermooi zicht op de tempel en zee van Tulum. En heet dat het daar was. Héét!

Chichén Itzá

Zwaar onder de indruk van El Castillo of de piramide van Kukulcan bij Chichén Itzá. Die Maya's konden nogal eens bouwen!

Chichén Itzá

Wegens teveel ongevallen, mag 'ie nu spijtig genoeg niet meer beklommen worden. Te steil blijkbaar. Ik ken het exacte aantal dodelijke slachtoffers niet dat de piramide gemaakt heeft, maar dat zal wel de moeite zijn. Toch wel kapoenen ook, die Maya's.

Chichén Itzá

I ❤ geometrische vormen.

Cobá

De tempel van Cobá die wél nog beklommen mag worden. Het lijkt eerder een mierenhoop of een andere hoop, maar soit.

... van onderaan bekeken...

Diezelfde hoop/tempel van onderaan bekeken...

... en 40 meter hoger vanaf bovenaan bekeken

... en 40 meter hoger vanaf bovenaan bekeken. Ik heb hoogtevrees maar vanaf nu mag daar niet meer mee gelachen worden. Probeer het zelf maar eens bij 35 graden. Dat ik er eigenlijk levend ben afgeraakt, is een wonder. Lofbetuigingen zijn welkom in de comments.

Dolfijnen in Xcaret

Dolfijnen in Xcaret. Toen zat ik nog aan de kant.

It is I. The dolphin & I.

En toen niet meer. Lieve dolfijn. Brave dolfijn. *aai*

Mooie natuur in Xcaret, het ecologisch pretpark

Mooie natuur in Xcaret, het ecologisch pretpark aan Playa Del Carmen. Ondergrondse rivieren...

Xcaret²

... en bovengrondse rivieren.

Leguanen in overvloed

Leguanen in overvloed. Al waren ze niet allemaal zo snel als bovenstaande.

Wij.

Wij. Wanneer gaan we terug?

9 Comments

  1. Doet me denken aan mijn reis ginder, medio jaren ’90 :o)

  2. Wauw, zelfs voor een comment schieten woorden te kort. Adembenemend mooi!
    Mijn hoed af voor de 40m klim…ik doe het je niet na!

    • Sabine
    • Posted juni 2, 2010 at 9:25 am
    • Permalink

    Amai, gewéldig mooie foto’s. Een hele leuke bestemming blijkbaar…
    En neen Joke, ik zou ook die klim niet gewaagd hebben!

    • Kimmie
    • Posted juni 2, 2010 at 3:20 pm
    • Permalink

    En ik mocht het ni beklimmen :o)

  3. Haha. Dat was niet verantwoord geweest he 😛

    • Michaël
    • Posted juni 3, 2010 at 7:10 pm
    • Permalink

    Sjieke foto’s, Joke! 🙂

    (Ik vermoed trouwens wel dat het ‘Maya’s’ en niet ‘Mayanen’ zijn, maar dat geheel terzijde. :-p )

  4. Mayanen, indianen, dat moet allemaal kunnen. 😉

    Maar ik zal het stiekem toch maar aanpassen, en we doen allebei alsof het er nooit gestaan heeft, deal?

    • elsie
    • Posted juni 4, 2010 at 3:24 pm
    • Permalink

    Zo schoon!

  5. Super verslagje! Knappe zonsopgang!


2 Trackbacks/Pingbacks

  1. […] This post was mentioned on Twitter by J_La, J_La. J_La said: Mexico in beeld: http://wp.me/p2Ggs-j5 […]

  2. […] een verre reis naar Mexico […]

Geef een reactie

