Skip navigation

Als dat geen spam is!

Liefdesbericht

Het is algemeen geweten dat een e-mail die volstaat met spellingsfouten, meestal spam is. Of van uw neefje die maar net kan lezen, maar daarom nog niet kan schrijven. Of van uw oma die de lettertjes op het scherm toch veel te klein vindt, zelfs als ze met haar neus tegen het scherm gaat hangen. Of van uw dyslectisch lief. Of van uw Thaise postorderbruid die nog niet verstuurd is maar wel al enthousiaste e-mails kan sturen met behulp van een vertaalmachine.

Dit is een typisch voorbeeld van spam. Kijk er eens goed naar. In het onderwerp valt meteen de knoert van een “hij is verstuurt” spellingsfout op. Merk de vreemde opsplitsing tussen “liefdes” en “bericht“. Let op de vermelding “anoniem” die gevolgd wordt door een (vakkundig door mezelf weggewerkte) naam. Een naam die trouwens afgeleid werd van het e-mailadres door de @hotmail.com weg te laten. Dat komt heel professioneel over, weet je, voornaamachternaam.

Spam betekent ook: niet klikken op de link! Hoe nieuwsgierig je ook bent, niet klikken. Gegarandeerd dat anders een dergelijke e-mail naar al jouw contactpersonen verstuurd wordt. Niet klikken dus!

Tot zover mijn goede daad van de dag. Hoe zit het met jullie goede daden?

5 Comments

    • nel
    • Posted mei 20, 2010 at 1:21 pm
    • Permalink

    Ik ga er straks nog eentje moeten bedenken… k ben niet zo in “goede daad stemming vandaag”, maar de dag is nog niet om eh 🙂

    Iemand tips?

  1. Mijn laatste goeie daad was gisteren: verloren gelopen kindje teruggebracht bij z’n mama. Vandaag nog geen goeie daad verricht…

  2. @ Nel: Iemand de weg wijzen of helpen oversteken zijn de klassiekers. Maar je kan natuurlijk ook creatiever zijn dan dat.
    Al wacht ik meestal ook tot het moment zich voordoet, ik ga niet zelf actief op zoek naar goede daden. Wie wel he? 😛

    @ Schaap: Je bent een voorbeeld voor ons allen!

  3. we waren samen de tijd vliegt tot jij mij verliet.Ik zal je niet vergeten,je bent een deel van mijn hele hart en dat zou je blijven tot ik neer val 😥

    Schat weet dat ik nog van je hou maar de tijden vergaan net zoals onze liefde ik vergeet je nooit van jong tot oud, ook al vindt je een andere vrouw ik blijf aan je trouw!Ik sta voor je klaar maar nu snap ik dat het over is :'(. Ik wou dat ik met je bleef dan was ik nu gelukkig jij hebt een andere wijf ik zal je nooit vergeten. Ik zal het nooit uitmaken tot jij het deed! ik wil je nooit meer in me hele leven zien! Ik was er eerst heel verdrietig over maar nu boeit het me geen ene flikker! val dood ik zal je nooit trouw blijven tot je dood !

  4. we waren samen de tijd vliegt tot jij mij verliet.Ik zal je niet vergeten,je bent een deel van mijn hele hart en dat zou je blijven tot ik neer val 😥

    Schat weet dat ik nog van je hou maar de tijden vergaan net zoals onze liefde ik vergeet je nooit van jong tot oud, ook al vindt je een andere vrouw ik blijf aan je trouw!Ik sta voor je klaar maar nu snap ik dat het over is :'(. Ik wou dat ik met je bleef dan was ik nu gelukkig jij hebt een andere wijf ik zal je nooit vergeten. Ik zal het nooit uitmaken tot jij het deed! ik wil je nooit meer in me hele leven zien! Ik was er eerst heel verdrietig over maar nu boeit het me geen ene flikker! val dood ik zal je nooit trouw blijven tot je dood !

    dit is mij overkomen mensen xx mijn gedicht en ik ben een jongen! en me vriendin heette lisa


One Trackback/Pingback

  1. […] Geplaatst in frustratie, online Dat spam zich vaak laat kenmerken door koeien van taalfouten, heb ik al eerder verkondigd. […]

Geef een reactie

