Skip navigation


Onlangs vonden we dit kaartje aan onze autodeur na ons bezoek aan de Makro. Overal op internet lees je dat deze zogezegde opkopers van auto’s eerst proberen of je autodeur los is, en dan als excuus wanneer iemand hen zou betrappen, zo’n kaartje achterlaten:

Op de parking van de Makro + IKEA zijn personen bemerkt die aan elke  autodeur voelen of ze vast is. Ze gaan razendsnel en willekeurig te werk, zodat ze niet echt opvallen.

Ze hebben adreskaartjes bij met de melding dat ze interesse hebben om uw wagen 2 de hands te kopen. Die steken ze zogezegd tussen uw venster vlak boven uw slot (een betrouwbare bron kon dit bevestigen). Dit is hun uitleg als ze betrapt worden door de eigenaar of security.

Origine van deze personen is Oostblok, en de adreskaartjes staan vol schrijffouten… Security van de Makro kan blijkbaar daar niks aan doen, ze hebben die gasten al 100x weggejaagd en politie ingeschakeld maar blijkbaar kunnen ze niet ingrijpen. Ze zijn soms met verscheidene tegelijk op de parking.

Met de schrijffouten valt het in bovenstaand geval nog mee. Maar wat zouden jullie ervan denken als jullie dit terugvinden onder jullie ruitenwisser?

7 Comments

  1. Had ik vaak bij mijn vorige wagen, een 20-jaar oude Toyota. Uiteindelijk heb ik die aan een van die mensen verkocht 😛

  2. Ik vertrouw niks met schrijffouten. En bij zoiets zou ik ook mijn bedenkingen hebben, al zou ik graag van mijn auto af willen.

    • Hans
    • Posted mei 10, 2010 at 7:48 pm
    • Permalink

    Hebben wij regelmatig met onze Peugeot Partner. Niet zo leuk telkens …

  3. Onder de wissers van onze ouwe Toyota Carina zat al drie maal een dergelijk kaartje. Vooral oudere en als betrouwbaar gekende merken worden ‘geviseerd’ (overwegend Japanse auto’s met Toyota als koploper, maar ook wel overjaarse Mercedessen).

  4. Wij hebben nochtans een vrij nieuwe (3 jaar oude) VW Golf, geen overjaarse Mercedes of Toyota dus 😛

  5. @ jlajo
    In dat geval is het inderdaad verdacht.

  6. Dezer dagen kom je deze kaartjes overal tegen. Onlangs nog in een gents ziekenhuis op ziekenbezoek geweest, toen we terug naar de wagen gingen bleek dat alle wagens op de parking deze kaartjes gekregen hadden.


One Trackback/Pingback

  1. […] This post was mentioned on Twitter by J_La. J_La said: Dieven of toch echte auto-opkopers op de parking van de Makro?: http://wp.me/p2Ggs-eG […]

Geef een reactie

