Skip navigation

Zeker niet als de kleine lettertjes voor interpretatie vatbaar zijn.

Iedereen kent DVDPost intussen al wel, en heeft het misschien ook al uitgeprobeerd, maar zelf heb ik het dus nog niet uitgeprobeerd. Via een nieuwsbrief zag ik deze interessante promotie:

DVDPost

De kleine lettertjes vermelden (foutieve spelling ligt niet aan mij):

(*) Deze aanbiedibg in niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen en geldig t.e.m.31/12/2010. Uw abonnement zal automatisch voortgezet worden voor een extra maand ter waarde van de gekozen formule gedurende de promotie periode. Als u dat wilt, kunt u uw proefperiode eenvoudig stopzetten door te bellen naar 0800 95 990, van maandag tot vrijdag, van 9 uur tot 17 uur.

Op de site zelf loopt een soortgelijke promotie:

DVDPost 2de promotie

Maar hier zijn andere (meer) ‘kleine lettertjes’ opgenomen:

Niet-cumulatieve aanbieding, enkel geldig voor nieuwe DVDPost leden. Voor we uw gratis proefbeurt activeren, vragen we u om uw kredietkaartgegevens in te geven (of om ons uw gegevens te bezorgen voor een domiciliëring bij de bank). Dit proces wordt volledig beveiligd door Ogone, de marktleider op het vlak van online betalingen in België. Tijdens de proefperiode wordt er geen enkel bedrag van uw kaart of uw bankrekening afgehouden. Deze informatie beschermt ons tegen diefstal van onze dvd’s. We gebruiken ze automatisch als betaalmiddel voor uw abonnement nadat de proefperiode verstreken is. Als u dat wilt, kunt u uw proefperiode eenvoudig stopzetten door te bellen naar 0800 95 990, van maandag tot vrijdag, van 9 uur tot 17 uur.

Bij de eerste promotie is het alleszins duidelijk dat je abonnement automatisch verlengd wordt, bij de tweede promotie veronderstel ik hetzelfde maar staat het niet zwart op wit. Op mijn blog is dat dan wit op zwart. *awkward silence*  Nevermind.

Maar je kan de proefperiode wel stopzetten. Wordt het dan nog automatisch verlengd? Ben je sowieso verplicht een maand te betalen, als je een maand gratis wil proberen?

Bij de tweede promotie weet je waarom je je kredietkaartgegevens moet ingeven, ook al gaat het over een ‘gratis proefbeurt’. Bij de eerste is het niet duidelijk. Vooral omdat er gesproken wordt over ‘verlenging van de gekozen formule’. Ik kies voor de gratis formule, kan ik die dan verlengen?

En daarom hou ik dus niet van kleine lettertjes: ze zijn altijd onduidelijk en voor interpretatie vatbaar, behalve natuurlijk voor degene die ze heeft opgesteld.

Nu ben ik wel eens benieuwd naar mensen die dit al hebben uitgeprobeerd. Hebben jullie al ervaring met DVDPost? Zijn jullie tevreden van hun dienst? Dan zou ik het misschien wel eens overwegen. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik niet terechtkom in ECI-achtige toestanden waarbij je pas na twee jaar  kan opstappen als je ten minste drie maanden op voorhand je aangetekende brief opstuurt.

2 Comments

    • frans
    • Posted mei 7, 2010 at 8:20 am
    • Permalink

    ken deze partij niet, dus weet niet hoe ze werken. Maar wat ik wel kan melden is dat het nogal achterhaald is de vergelijking met ECI. Sinds 2 jaar werken ze niet met een 2 jarig lidmaatschap. Sterker nog ze bieden nu lidmaatschappen aan waar je automatisch lid af wordt 😉

  1. Tiens, dat is vreemd aangezien ik het volgende zie staan op de ECI-site:

    Het lid kan van zodra het overeengekomen minimumaantal artikelen werd afgenomen of ten laatste één maand voor het verstrijken van de initiële lidmaatschapsperiode van 2 jaar, de overeenkomst mondeling doch bij voorkeur schriftelijk opzeggen, bij gebreke waaraan de overeenkomst stilzwijgend voor onbepaalde duur verlengd zal worden onder de initiële lidmaatschapsvoorwaarden evenwel zonder minimum afname aantal en met de mogelijkheid om op ieder ogenblik op te zeggen zonder vergoeding, mits inachtneming van een opzegtermijn van één maand (cfr. art. 39bis §2 WHPC).

    Maar dat zijn weeral ‘kleine lettertjes’ natuurlijk…


One Trackback/Pingback

  1. […] This post was mentioned on Twitter by J_La. J_La said: Ik hou niet zo van kleine lettertjes: http://wp.me/p2Ggs-ci […]

Geef een reactie

