Skip navigation

Voor de verjaardag van mijn vriendin kreeg ik ineens een wild idee: ik zou een gepersonaliseerde sleutelhanger laten maken! Melig idee, maar daar gaat het niet over. Al vermoed ik dat hier wél de meeste reacties op zullen komen. Als er al reacties op komen, want ik heb meestal nogal stille lezers. Nuja, ik ben zelf een hele tijd stil geweest – hier – dus het is jullie vergeven als jullie het mij vergeven. Deal?

Soit, op tinternet ging ik dus op zoek naar een geschikte site voor dergelijke verjaardagscadeaus, en kwam terecht op http://www.funkado.be/

Niet op klikken, want het grappige/vreemde is dat deze site nu niet meer bestaat. Daarentegen, http://funkado.nl/ bestaat nog wel. Hun .be versie hebben ze intussen duidelijk opgegeven, teveel problemen waarschijnlijk.

En nu dus de rest van het verhaal. Voor mensen die geen zin hebben om het hele verhaal te lezen: niets bestellen via Funkado!

Ik neus wat rond op die site, zie een geschikte sleutelhanger en besluit die meteen te bestellen. Het was nog 4 werkdagen tot de verjaardag, en Funkado belooft levering binnen de 3 werkdagen na ontvangst van betaling. Dat het krap ging worden, wist ik al meteen. Maar dat het meer dan een maand zou duren voor ik van hen enig antwoord zou krijgen, dat had ik niet gedacht.

Op 17 augustus werd mijn bestelling bevestigd, op 18 augustus werd het geld van mijn rekening gehaald en overgemaakt aan Funkado.

En daarna volgde er een grote stilte.

Tien dagen na de bestelling, 27 augustus om precies te zijn, besloot ik dan maar zelf actie te ondernemen. Via het contactformulier op de site stuurde ik een bijzonder vriendelijke mail met de vraag wanneer de levering dan wél zou plaatsvinden, aangezien ik nog altijd niets gekregen had.

Uiteraard kreeg ik geen antwoord.

Intussen probeerde ik hen telefonisch te bereiken, zodat ik tenminste mijn geld kon terugkrijgen. Het cadeau hoefde ik niet meer, aangezien de verjaardag alweer lang gepasseerd was. Spijtig genoeg bleek hun gratis nummer niet bereikbaar toen ik met mijn gsm probeerde te bellen.

Dus stuurde ik een week later, op 3 september, maar weer een e-mail met de iets minder vriendelijke vraag wanneer mijn geld teruggestort ging worden.

Je hoort het al komen, weeral kreeg ik geen antwoord.

Nu bleek dat hun gratis telefoonnummer wel bereikbaar was als je via vaste telefoon belde. Na lang aandringen gaven ze telefonisch toe dat er enkele problemen waren met Belgische betalingen. Maar ze hadden intussen mijn geld wel meer dan een maand op hun rekening staan, die bewijzen had ik.

Uiteindelijk, en pas na dreiging met TestAankoop, hebben ze dan toch het volledige bedrag teruggestort – op 25 september –  en dat was het laatste wat ik ervan gehoord heb.

Ik vind het alleszins straf dat, voor een zogezegd “professionele” webshop, ik geen enkel antwoord van hen heb ontvangen via e-mail. Waarschijnlijk omdat ze weten dat dit makkelijk tegen hen gebruikt kan worden.

Maar voor mij is het duidelijk: altijd dubbelchecken vooraleer je online iets koopt en vooral zoeken naar persoonlijke meningen. Ik had dit bij deze site ook gedaan, en Nederlandse (Hollandse bedoel ik daarmee) reviews waren allemaal positief. Wel laat het duidelijk zijn: deze Belgische is niet tevreden over Funkado! Geen “Fun” en nog minder “kado”. Nooit kopen dus bij Funkado. Afzetters.

One Comment

    • Laurens Verhulst
    • Posted april 19, 2010 at 7:47 pm
    • Permalink

    In het verleden heb ik ook al zo’n ervaringen gehad met eBay, dat zogezegd een ‘veilige’ site is. Maar uiteraard interesseert het hun enkel wat zij binnenhalen van winst. TestAankoop is een goede partner voor zo’n problemen. Tip: Ook bij Oivo kun je hiervoor terecht.


One Trackback/Pingback

  1. […] This post was mentioned on Twitter by J_La. J_La said: nooit iets kopen bij Funkado: http://bit.ly/agcrR8 […]

Geef een reactie

