Skip navigation

Vrijdagochtend vertrek ik met een ex-studiegenoot naar Londen om ons daar bij 2 andere ex-studiegenoten aan te sluiten en Londen te verkennen tijdens een verlengd weekendje. Gelukkig werkt 1 van ons daar intussen al een tijdje, zo hebben we meteen een goeie gids. Want ik ben nog maar 1 keertje in Londen geweest en daar herinner ik me bijna niets meer van. Hoog tijd om de stad eens deftig te leren kennen! Bovendien slapen we in het Novotel Waterloo, wat heel centraal gelegen is, en dus zeker een goeie uitvalsbasis vormt.

Ik heb al een ‘must see’ lijstje opgesteld met zowat alle cliché trekpleisters voor toeristen waarschijnlijk, maar toerist spelen is leuk:
National Portrait Gallery
Tate Modern & Tate Britain
Natural History Museum
The Tower of London
London Eye
Buckingham Palace (met eventueel the changing of the guards)
Leicester Square, Trafalgar Square en Piccadilly Circus
Soho
Big Ben
Downing Street
Hyde Park
Camden
– één van de vele theatervoorstellingen
Nothing Hill (Carnaval)
St. Paul’s Cathedral
Covent Garden

En ook ‘maybe to do’:
National Gallery
Saatchi Gallery
British Museum
Harrods
Westminster Abbey

En zelfs een lijstje ‘hoeft niet echt/echt niet’:
Madame Tussauds
– McDonalds, Pizzahut en consoorten
English breakfast

Meer aanraders en afraders zijn welkom!

3 Comments

  1. Drankwinkeltjes, parkjes overal (alhoewel buiten zitten in dit weer?), sfeer opsnuiven. Kraampjes op Camden zondag! was vré maf toen ik daar ging…

    Da’s alles wat ik u top of mind kan tippen…

    Patrick heeft er anders nog een paar
    http://www.thomascook.be/Community/MijnTips.aspx?member=16d8245c-3683-4f5b-9bab-d0eff536733d

    gans uw ding denk ik 😉

    Enjoy!!!

  2. http://www.thesportscafe.net/london.cfm
    Wel de moeite om even binnen te wandelen 🙂

    • Hans
    • Posted februari 8, 2009 at 6:59 pm
    • Permalink

    Op het einde van de maand is het aan ons. Dus deze tips zijn heel welkom. Merci!


Geef een reactie

