Skip navigation

Van vlees en bloed

Van vlees en bloed

Deze week naar Van vlees en bloed gekeken op één? Zoals 1.767.316 andere kijkers? Ik ook, al weet ik niet goed wat ik ervan moet vinden. Iedereen is er blijkbaar zot van, gezien weeral de vele Facebook-groepjes. De hype ontgaat mij een beetje, een gevoel dat ik wel vaker heb. Misschien ook omdat ik nog maar één volledige aflevering gezien heb van de serie. En misschien omdat ik niet vanaf het begin aan het volgen ben. Maar ik ben er niet zo wild van. Het is niet slecht, maar ook niet heel goed. Het is niet saai, maar ook niet geheel onvoorspelbaar. Het is soms een beetje grappig, maar dan met een trieste ondertoon. En eigenlijk is het vooral dat tragikomische waar ik het niet helemaal op begrepen heb. Het is wel een verademing om niet dezelfde soapacteurs te zien opdraven die we al overal zien. En trouwens: moemoe wordt toch gewoon gespeeld door Jan Deceleir zelf, toch?

Kortom, ik zal wel kijken als het toevallig opstaat, maar het hoeft niet. En ik zal er al helemaal niet voor thuisblijven, al doe ik dat voor geen enkel tv-programma. Dat is dan meteen ook de reden waarom ik niet graag series volg op tv: als de serie te goed is, wil ik ervoor thuisblijven. En daarvoor hoeft de serie soms niet eens héél goed te zijn. Soms wil ik gewoon weten hoe het verder loopt, zonder dat de serie mij echt wat kan schelen. Familie en Thuis zijn daar mooie voorbeelden van. Vroeger (en dan spreek ik over meer dan 10 jaar geleden) volgde ik Familie, meer uit gewoonte dan uit interesse. Bij hoeveel van de kijkers zou dat het geval zijn?

Ach geef mij dan maar de dvd-box, dan kan ik tenminste kijken wanneer ik wil. En ja, dat is de reden dat ik zoveel dvd’s heb liggen. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het zal aflopen met de slagersfamilie, maar toch niet zó erg dat ik ernaar ga kijken. Jullie mogen mij komen vertellen hoe het verder loopt, deal? 😉

2 Comments

    • Kimmi
    • Posted februari 1, 2009 at 11:01 pm
    • Permalink

    ’t Ontgaat mij ook compleet ..
    ‘k Heb de eerste aflevering gezien en vond er eerlijk gezegd niet veel aan. Iedereen vind ’t grappig en “in de gloria” humor, er wat over, maar dat zal dan wel mijn soort humor niet zijn 😉
    Op het werk is het ook zo’n hype. Vind er weinig aan en moet ook niet bepaald ’t vervolg weten ..

  1. voorlopig blog ik nog steeds liever 🙂


Geef een reactie

