Skip navigation

En toen veranderde “J-La and the world of tomorrow” naar “J-La and the world of today”. Verschillende redenen kan ik hiervoor opsommen, je mag zelf kiezen welke je het meest plausibel vindt:

– Toen ik oorspronkelijk mijn blog startte, zocht ik naar een leuke naam. “J-La” gebruik ik overal als nickname, maar dat was natuurlijk te kort. Omdat ik toen net de film Sky Captian and the world of tomorrow gezien had, en de titel wel leuk klonk, plakte ik er “and the world of tomorrow” achter en dat was dat. J-La and the world of tomorrow bestond.

– Niet alleen vond ik de filmtitel leuk, oorspronkelijk wilde ik ook over de toekomst schrijven. Niet de toekomst als in verre toekomst, maar als in de dag van morgen en wat ik binnenkort allemaal eens met mijn leven zou gaan aanvangen. Tot ik tot het besef kwam, recent dus, dat de wereld van vandaag veel interessanter is. Bovendien is het meer een uitdaging te schrijven over wat ik meemaak, dan enkel toekomstplannen te delen en te fantaseren over dingen die misschien nooit zullen komen. Moeilijker ook, maar dat zien we dan wel weer.

– Morgen is vandaag ook weer vandaag. Dus het is altijd vandaag, en kan ook alleen maar vandaag zijn. Morgen bestaat nog niet. En gisteren is alweer voorbij. Tomorrow is just another today. And today is all we need. Tomorrow, we’ll see about that. Today, it’s always and only today. Kwestie van mijn Engelstalige vrienden ook iets nuttigs te geven om te lezen. En kwestie van wat diepgaanders te brengen. Rollen met de ogen mag, u bent waarschijnlijk niet de enige. Zolang u het niet luidop doet, stoor ik mij er niet aan.

– Ik wilde verandering. Change, aha, weer een link met de actualiteit van de dag! En leuk om te zien hoe traag Google de nieuwe naam zal overnemen.

Laten we hopen dat mijn volgende post wat meer inhoud zal hebben. Want zo kritisch ben ik wel voor mezelf. Ach, het moest er even uit. En het zal nog even duren voor alles er allemaal uit is. Gelukkig, want over wat zou ik anders bloggen?

En ja, ik vind dat zinnen mogen starten met “en”. Dichterlijke vrijheid zou ik het bijna durven noemen. Wat zeg je daarop?

Geef een reactie

