Skip navigation

Wat een leuk initiatief. Iedereen heeft er intussen al wel van gehoord, en de meesten zullen ook al wel bordjes tegengekomen zijn met zo’n knuffelaar onder.

Ken je het niet? Kijk dan hier:

Gratis knuffels dus, vanaf volgende week in uw lokale supermarkt. Als ze ergens staan, ben ik in ieder geval aan de totaal andere kant te vinden. Ik heb het niet zo voor het openbaar dwingen tot affectie, of hoe zal ik het omschrijven.

Het is een leuk initiatief, en daar val ik de initiatiefnemers ook niet op aan. Maar geef mij maar de spontane knuffels van vrienden of mensen die je liefhebt. Ja, knuffels van vreemden zullen ook wel gemeend zijn, maar voelen voor mij vreemd aan. Ik kan niet iedereen knuffelen die ik tegenkom. Goeiedag wil ik wel zeggen, of zelfs een hand wil ik best geven, maar we moeten niet overdrijven.

Die hand doet me trouwens ergens aan denken: morgen komen Ornelis en Rogiers handjes schudden op Thomas Cook. Voor het goede doel. Ze hadden het moeten combineren met ‘free hugs’. Er zou zeker nog meer volk op afkomen.

Maar bon, wie heeft er zin in een knuffel van mij?

2 Comments

  1. Het doel van die acties is volgens mij dan ook een warmere maatschappij te creëeren

  2. 24 okt was knuffeldag

    maar die hele affaire met HaIDER and PETzner…
    en dan al die beloningen voor

    Wettelijke bescherming voor ex-homo’s?
    De organisatie PFOX
    wil dan ook dat ze worden erkend en dezelfde status en rechten krijgen als de holebi gemeenschap.


Geef een reactie

