Skip navigation

En toen stopte ik met posten uit protest tegen het slechte weer. Blijkbaar heeft het geholpen ook, want er komt mooi zomerweer aan. Goed nieuws voor de thuisblijvers, minder goed nieuws voor de touroperators. Wie hier gratis zon kan krijgen, wil er natuurlijk niet voor betalen.

Stop! Vakantie is toch meer dan zon? Het is nieuwe culturen ontdekken – alsof we dat hier al genoeg doen. Het is eens anders eten dan thuis – of op restaurant. Het is actiever zijn dan in het Belgenlandje – en tegelijk toch meer luieren. Het is je beste Engels bovenhalen of enkele woorden proberen in de lokale taal – en de obers blijven vriendelijk. Het is vakantie. Alleen dat woord doet al wegdromen.

Ik blijf voorlopig in Gent. Niet omwille van de Gentse feesten, dat passeert maar al wil ik er wel over lezen bij collega en medeblogger Tom. Niet omwille van het goeie weer, want daar kan je op blijven wachten. Nee, omwille van het werk. De ironie! Dat werkt dan voor Neckermann en vertrekt niet op vakantie!

Het is niet zo dat ik genoeg heb van “vakantie” door er elke dag op te moeten kijken. Integendeel. Ik kwijl bij de lastminutes. Niet letterlijk, mijn toetsenbord zou het niet overleven. Dus ik wacht voorlopig af en probeer ergens eind september of begin oktober mijn goedkope slag te slaan en dan minstens een weekje naar de zon te vertrekken. Laat het hier dan maar regenen!

Aaah vakantie…

2 Comments

  1. ‘k heb totaal geen idee van beide…

    ben nog nooit op de Gentse feesten geweest
    en vakantie wat is dat ook alweer.
    Bovendien veel stress zo’n vakantie, tijdig op de vlieghaven geraken, de nacht niet geslapen en m’n oordruppeltjes tijdig erin!

    • Kimmi
    • Posted juli 23, 2008 at 7:54 am
    • Permalink

    Ik ben al ’n paar dagen tussen de Neckermann reizen aan ’t kijken 🙂 Maar ’t is ook pas voor eind september .. Zou ‘k dan beter wachten? Maar als ’t zo’n @! zomer blijft dan gaat iedereen nog ’t land uit willen waarschijnlijk, wat mij niet zo goed lijkt voor de prijzen 🙂 Voorlopig is 10 dagen Turkije (Kusadasi again) koploper met 702 EUR 🙂


Geef een reactie

