Skip navigation

Lees een krant, kijk naar het nieuws, en overal luidt het dat de koopkracht van de Belgen daalt. Terwijl ik net de indruk heb dat de mijne stijgt. 😎 Vorig jaar student, nu werkende, het zal daar wel iets mee te maken hebben. Meer heb ik daarover niet te zeggen, maar een blogpost moet een begin hebben.

Vrijdag ben ik met enkele collega’s gaan eten in Cantina Mexicana, aan het Patershol in Gent. Dat Patershol moet ik trouwens ook nog eens zien, waar je niets dubbelzinnigs achter moet zoeken. Het Mexicaanse eten beviel me wel: van de tapas tot het hoofdgerecht, burritos met gambas. Lekker! De bediening was ook zeer vriendelijk, al zal het wel een rol gespeeld hebben dat wij met 5 vrouwen waren en de obers voornamelijk jong en mannelijk. Maar dus: een aanrader voor een gezellig avondje uit met vrienden. Ze hebben daar ook een bar, dus je hoeft nergens anders meer naartoe.

Over twee weken gaan mijn vriendin en ik een weekendje naar Rotterdam. Tot zover de dalende koopkracht dus, nogmaals. Ik kijk er wel al naar uit, ook al omdat het zowat een jaar geleden is dat ik nog eens een vrije dag heb gehad. Rotterdamse tips zijn altijd welkom. De Blijdorpse zoo staat al zeker op het programma (ja de zoo, als in: dierentuin), en shoppen ook. We verblijven in het Golden Tulip Hotel, wat blijkbaar een uiterst mooie ligging heeft aan het water. Ik ben benieuwd!

Wie trouwens een goeie job over heeft voor een criminologe, mag mij altijd contacteren. Je weet maar nooit wie hier passeert. Het kan onze koopkracht maar ten goede komen. 😉 Al is het wel gezellig dat we nu samen naar het werk en terug naar huis kunnen.

Verder kijken we uit naar mijn verjaardag (nog maar 11 dagen te gaan, haal nu uw cadeautjes in huis!), het optreden van Nightwish op Rock Werchter (maar eerst nog vrijaf krijgen voor de maandag erna), en daarna het plannen van een langere vakantie ergens eind september – begin oktober (maar ook eerst nog vrij vragen) en dat wordt dan hopelijk een echte vakantie. Lees: zon zee en luieren. Barcelona willen we ook graag met de fiets gaan verkennen, maar dat zal waarschijnlijk pas voor volgend jaar zijn. Daartussen proberen we ons appartement in te richten met een hele hoop Ikea-spullen, want de kartonnen dozen beginnen op onze zenuwen te werken. Wanneer komt die Ikea er in Gent weeral? Dat mag van ons best morgen al zijn.

Dalende koopkracht? Ik trek het mij alleszins niet te hard aan. En jullie?

6 Comments

  1. Captain Hollywood-More&More eurodancecomeback.forumotion.com
    http://nl.youtube.com/watch?v=Wfmsu97D4aA
    Lig niet wakker van dalende koopkracht, komt dat door mijn lesbische aard ?

  2. Reactie van Johan Van De Maele | donderdag, 01 mei 2008 – 02:12

    Natuurlijk hebben de kinderen te toekomst en hun moeders hebben een huis, een auto, moeten zelfs geen dag gaan werken daarvoor…. Ze gaan potjandorie zelfs op vakantie !!!

    En de achtergebleven vaders van veertig en vijftig: die moeten niet meer hopen op werk of liefde. Neen, want de bedrijven hebben al heel lang beslist dat die toch onbetrouwbaar zijn en totaal onbruikbaar. Voor hen rest alleen de straat, een ouwe kartonnen doos en een paar liter melk van ’t OCMW.

    Weet je wat een goeie maatregel zou kunnen zijn: de vaders na echtscheiding een gratis euthansie-setje ter beschikking stellen en die ‘in-de-steek-gelaten’, ‘straatarme’ moeders meteen promoten tot ‘Eeuwige Heilge Maagden met Absolute Rechten’. Dat bespaart meteen een hoop kosten en een hoop ellende. En de kinderen, ach, die zouden zooooo gelukkig zijn.

    http://blog.s-p-a.be/spa_blog/2008/04/gezinnen-met-ki.html#comments

    Leven holebi’s buiten de realiteit 🙄

  3. Vindt niet direct jouw email terug dus dan maar langs deze weg:
    1. Je gaat naar een kruispuntbank (even googlen, er zijn er veel in het Gentse) en neem je het één en ander mee: http://www.lennik.be/fb111wrg164zhd1bjc110.aspx. Kost een halfuurtje en enkele tientallen eurootjes. Zo vlug ben je al zelfstandige ;-). Dan sluit je je aan aan een sociale verzekeringskas (bij de makelaar of ook kruispuntbank) en neem je eventueel een BA verzekering voor moest je dommigheden uitsteken. Voor de tarieven die je mag vragen aan MA mail je eens naar Dirk en je krijgt een standaard mail. En na de job mag je een factuurtje maken en bezorgen aan MA en dan maar hopen dat ze vlug betalen. Niet vergeten! Al dat geld is niet van jou …. de ontvangen btw moet doorgestort worden en ongeveer de helft van de overschot is voor vadertje staat! Succes ermee…

  4. koopkracht:

    Zondag wordt Vucht tussen 10 en 18 uur ingenomen door liefhebbers van oude ambachten. Op de verkeersvrije Heirstraat, in de zijstraten en op het pleintje voor de Passerel blijft geen enkele standplaats onbezet.

    Beeldhouwers, houtbewerkers, dorsers, imkers, valkeniers en een groot aantal oude tractoren bezetten de Heirstraat terwijl de overige plekken worden ingenomen door de rommelmarkt.

    http://www.hbvl.be/Limburg/3630/artikel.asp?art=A6CD3711-9C64-4E73-BC2A-257519DBCBA8

  5. Wie trouwens een goeie job over heeft voor een criminologe, mag mij altijd contacteren.

    Projecten begeleiden?
    De juiste projecten, de criminaliteit vermindering!
    – recreatie
    – diversiteitcentrum

    Bijna tien jaar geleden besliste de gemeenteraad om Eisden commercieel uit te bouwen en om het vroegere Mechelen-aan-de-Maas een centrumfunctie te geven door er zo veel mogelijk diensten te groeperen.

    http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gqvue5pp

  6. Hey, ‘k hoop dat je een leuke zomer zult beleven!

    Ondertussen ga ik wel zwoegen om alles naar Gent te verhuizen 🙂

    Wou gewoon ff meedelen dat ik mijn blogspot veranderd heb van naam en dergelijke…

    Kus!


Geef een reactie

