Skip navigation

Het was lang geleden dat ik nog zo uitkeek naar een tv-programma. Buiten Prison Break dan, maar daar hebben we zondag ook de seizoensfinale van gezien. Daar wil ik niet teveel meer over nadenken dus, want dat duurt nog wel een tijdje voor dat vervolg te bewonderen zal zijn op de Vlaamse televisie.

Mijn restaurant is schitterende televisie. Het concept is bij iedereen wel bekend waarschijnlijk. Anders nog even in een notedop: 5 duo’s strijden in 5 Vlaamse steden voor hun eigen restaurant. Het winnende duo krijgt van VTM inboedel en het eerste jaar huur terugbetaald.

alle kandidaten van Mijn Restaurant

Het eerste duo is ondertussen reeds afgevallen, dat waren Kris & Angelo (uiterst rechts op de foto) uit Gent met hun ‘De Charlekijn’. Al doet hun site vermoeden dat ze hun restaurant toch gaan verderzetten. Nu blijven er nog over (van links naar rechts): Micheline & Jelle (restaurant D’Hoogeschool in Leuven), Lins & David (restaurant Matizze in Antwerpen), Ghislaine & Pieter (restaurant Red Pepper in Oostende) en Yanaïka & Stéphanie (restaurant Exquisa in Hasselt). Het programma zit nu aan de tweede nominaties, Leuven en Oostende zijn genomineerd om als volgende af te vallen.

Pure ambiance, dat programma. En niet alleen dankzij Ghislaine, die door Q-Music werd uitgeroepen tot geit van het jaar. Het is boeiend om te zien hoe de duo’s met elkaar omgaan, met de stress en hoe dit alles in beeld gebracht wordt. Want de montage doet veel. Voor de rest is het natuurlijk gewoon lachen met alles wat misgaat 😎

Na een tijdje begin je mee te leven met de duo’s en heb je zo wel je favoriet. Voor mij is dat Hasselt. De 2 dames daar gaan er echt volledig voor met de rest van hun team. Welk restaurant is jullie favoriet? Wie gunnen jullie de overwinning en wie niet?

5 Comments

  1. Hasselt is ook mijn favoriet. Daarna Antwerpen.
    Ghislaine kan ik mij echt aan dood ergeren maar zonder haar zal ’t programma toch ’n tikkeltje minder leuk zijn 😉

    • Kaat
    • Posted april 29, 2008 at 8:02 pm
    • Permalink

    Mijn favoriete duo is ook hasselt ze doen dat gewoon super! Niet alleen naar hun klanten toe maar ook naar elkaar, ze werken écht samen!

    Mijn minst favoriete koppel was Gent ma die zijn er al uit, dus nu heb ik eigenlijk geen minst. Zelfs Oostende vind ik tof!

  2. @ Kim: ik sluit me aan bij je opmerking, zonder Ghislaine wordt het programma inderdaad wat minder leuk! Maar zonder haar is ook de negatieve sfeer weg, waar zij toch voor een groot deel verantwoordelijk voor was (zie haar commentaar op andere restaurants: niets was goed).

    Leuven leek me alleszins redelijk zelfzeker over hun overwinning. Morgen kijken dus! 😉

  3. Ik ben eigenlijk ook wel voor Hasselt te vinden. ’t Is altijd lachen met die twee en er zit ook een enorm potentieel in.

    • Alexis
    • Posted april 30, 2008 at 8:47 pm
    • Permalink

    Ik gun de overwinning eigenlijk aan zowel Hasselt, Leuven als Antwerpen. Oostende mag van mij morgen afvallen.
    Na elke aflevering hebben we wel een overdosis Ghislaine gehad, met haar belachelijke kuren.. dus ik zou er niet rouwig om zijn. Ook al roept ze in de story – ik heb enkel de voorpagina gezien toen ik aan het aanschuiven was voor de kassa’s in een warenhuis – dat alles opgezet spel is omdat de VTM expres vrouwen naar haar restaurant stuurt om haar jaloers te maken.. Moesten die vrouwen in bikini gaan, kzou nog zeggen ja.. maar gewoon ‘vrouwen’; als je die al niet kunt verdragen.. pff.
    De geit van het jaar.. de zaalverantwoordelijke die er eigenlijk geen is en niet van achter haar bar komt.. grappig was het wel ja. Maar ook dat punt ben ik weer al even voorbij..


Geef een reactie

