Skip navigation

Gisteren had ik een sollicitatiegesprek voor de functie van Site Coördinator Neckermann. En daarmee zit ik nog maar aan mijn derde sollicitatiegesprek sinds ik afgestudeerd ben.

Mijn eerste sollicitatiegesprek was bij VDK Spaarbank, voor de functie van loketbediende (annex verkoper – maar dat bleek pas achteraf). Eigenlijk was ik niet echt geïnteresseerd in die functie, maar een sollicitatiegesprek is altijd mooi meegenomen. Al is het maar om te oefenen. Maar ik heb wel mijn best gedaan op dat gesprek hoor! Achteraf bleek ik niet weerhouden en ik begrijp nog altijd niet waarom. Waarschijnlijk omdat ik een loketbediende geen verkopersfunctie vond. Niet goed nagedacht. Ineens was ik nog minder geïnteresseerd in de functie.

Bovendien bleek dat ik eerst een opleiding over het bankwezen ging moeten volgen. Betaald. En boeiend. Niets mis mee dus, maar na 6 jaar studeren had ik wel zin in wat actie. En na die opleiding ging ik 2 jaar moeten inspringen als vervanger. Over heel Oost- en West-Vlaanderen kon dat dus zijn! Zonder rijbewijs zag ik dat ook niet meteen zitten.

Mijn tweede sollicitatiegesprek was bij Thomas Cook voor de functie van Assistant Communication Manager van Neckermann. En die functie heb ik toen ook gekregen, dus daarover niets dan goeds.

En zo was het gisteren dan mijn derde echte sollicitatiegesprek. Want de korte gesprekken voordat ik op e-commerce mocht beginnen, duurden amper een kwartiertje, en dat noem je dan geen sollicitatiegesprek. Dat van gisteren duurde een halfuur, ook nog redelijk kort dus. En ik heb er een positief gevoel aan over gehouden. Ik heb kunnen duidelijk maken dat ik de functie van Site Coördinator voor Neckermann zeker zie zitten, en waarom ik een geschikte kandidaat zou zijn. Dat ga ik natuurlijk niet allemaal uit de doeken doen, want solliciteren voor deze functie kan denk ik nog steeds.

En voordat de functie ingevuld wordt en dus van de site gehaald, zal ik hier even het belangrijkste kopiëren.

Jobinhoud
Als eindredacteur van de Neckermann site ben je verantwoordelijk voor het plaatsen van de ‘content’ op de site. Je bewaakt de continuïteit van de inhoud en de kwaliteit van de website.

In samenspraak met de verschillende departementen zorg je voor een functioneel beheer van de site. Als site coördinator ben je verantwoordelijk voor de planning en de dagelijkse opvolging van de projecten. Je ontwikkelt online acties en zorgt ervoor dat die afgestemd zijn op de offline acties van de Touroperating en Communicatie. Je onderhoudt contacten met externe partners en maakt een analyse van de concurrentie. Op regelmatige basis beleg je redactionele vergaderingen en rapporteer je aan de manager.

Profiel
Voor deze functie zijn wij op zoek naar een tweetalig (N/F) ambitieus persoon met een passie voor het internet. Je beschikt over een hoger diploma, bij voorkeur in de richting van communicatie of een talenopleiding. Je kan terugblikken op een aantal jaren (online) redactionele ervaring. Je combineert uitstekende communicatieve vaardigheden met een creatieve geest en een vlotte pen. Via een planmatige aanpak slaag je erin de vooropgestelde doelstellingen te realiseren. Je kan zelfstandig werken en je kan vlot overweg met MS-office. Kennis van HTML is een pluspunt.

Volgende week weet ik meer. Dus allemaal duimen voor mij!

One Trackback/Pingback

  1. […] heb de job! april 8, 2008 — jlajo Die van sollicitatie nummer 3. Ik ben dus de nieuwe site coördinator van Neckermann! Posted in […]

Geef een reactie

