Skip navigation

Vanmorgen hoorde ik op de radio dat de gemiddelde Belg met ongeveer 12 personen per dag sociaal contact heeft. 12 personen leek me niet zoveel, zeker als je de definitie hoorde van ‘sociaal contact’. Blijkbaar heb je al sociaal contact vanaf je 3 woorden zegt tegen iemand. Dus toen ik gisteren “och idioot! onnozelaar!” riep naar een irritante kerel die het nodig vond in mijn oor te schreeuwen bij het voorbijstappen, had ik eigenlijk sociaal contact met hem. Als ik dat geweten had!

Maar dus, als ik bij mezelf tel, kom ik toch aan een hoger aantal. Dat compenseert dan met de bejaarden en kleine kinderen die minder sociaal contact hebben, volgens Het Nieuwsblad. Ik kom minstens aan … 13 mensen. Minstens! Op een gewone zaterdag of zondag slinkt dit aantal soms wel eens tot 1. Tenzij we msn, telefoon of mailtjes mogen meetellen. 😎

Met hoeveel mensen hebben jullie per dag zo “sociaal contact”?

7 Comments

  1. als je fysiek contact (personen in levende lijve) rekent dan zal ongeveer dat zijn. Buiten als je op café gaat of gaan dansen zoals ik vanavond. Maar als je msn en mail zo nog eens mee rekent dan ga ik boven de 30 hoor.

  2. Real Life contact? Toch zeker 10 per dag.

  3. van 0 tot max. 3

    • ccatje
    • Posted april 2, 2008 at 5:17 pm
    • Permalink

    bij mij gemiddeld 5 ongeveer, maar dat wisselt wel wat. Soms wel wat meer en soms ook wel is wat minder.

  4. Op een werkdag zijn dit er al een héél pak meer (70 collega’s ongeveer)

    anders rond de 5 ofzo..

  5. Nou als drie woorden genoeg zijn dan kom ik zeker wel boven de 15 uit hoor. En ja als msn, blogs, e-mail, telefoon mee gaan tellen dan kan ik dat echt niet meer bijhouden 😛

  6. MSN, blogs, … moeten zeker meetellen … Wij hebben toch sociaal contact???


Geef een reactie

