Skip navigation

Ik heb er nochtans geen gegeten, maar zelfs ik heb er genoeg van. Pasen betekent paaseieren, paaseieren betekent chocolade. En chocolade lust ik dus niet.

Ja dat heb je goed gelezen: ik lust geen chocolade. Geen witte chocolade, geen bruine, geen zwarte, zelfs geen choco. Ik geloof best dat je niet veel mensen kent die écht geen chocolade lusten, maar ik ben dus zo iemand. Leg een reep chocolade voor mijn neus, en ik zal er niet aankomen. Ik vind er niks lekker aan.

chocolade

Wat ik dan weer wel lust, is een chocoladereep met nootjes. Lees: meer nootjes dan chocolade. Of bijvoorbeeld M&M’s met nootjes, die lust ik ook. Of koekjes met chocolade. Of pralines met pralinévulling. Als het maar niet teveel chocolade is. Als de chocoladesmaak maar niet overheerst. M&M’s zonder nootjes of Smarties of hoe noemen die dingen, die lust ik dus niet. Of, om helemaal correct te zijn, die eet ik niet graag.

De voorbije dagen waren dus bijna een living hell (ik overdrijf graag). Paaseieren overal. En geloof me, het is niet sociaal aanvaard om geen chocolade te lusten. Als ik dat zeg, krijg ik altijd reactie. Terwijl ik zelf niet eens snap dat je chocolade (in pure vorm dan) kán lusten. Leg me dat eens uit. Het is toch gewoon een kwestie van smaak? Dus toch ook begrijpelijk dat ik géén chocolade lust?

Ben ik trouwens echt zowat de enige die geen chocolade eet?

13 Comments

  1. Ja! ’t Zal wel zijn. 😀

    • ccatje
    • Posted maart 27, 2008 at 2:58 pm
    • Permalink

    omg :p
    Nog iemand 😮
    Ik ben juist hetzelfste. Ik lust ook geen chocolade. Wel zoals jou een beetje, zoals iets met veel nootjes en een klein beetje chocolade of een koekje met een klein beetje chocolade af en toe is. Maar zoals een reep chocolade, of een paasei ofzo… echt totaal niet :p.

    Je bent dus al zeker niet alleen 😉

  2. Jeuj!!! 😀

    Nu voel ik me al wat minder alleen.

  3. ik ben juist uw tegenpool. Een dag zonder. Ik ben verslaaft ik geef dat toe maar ja elk zijn verslaving hé.

  4. Ik lust chocolade in alle soorten, maar puur ook weer niet.
    zwarte chocolade en likeurvulling 😮

    • Catherine
    • Posted maart 28, 2008 at 9:15 pm
    • Permalink

    Geef mij ook alle soorten.. liefst praliné… of lekkere witte.. of nutella choco… mmm..mmm.. ZALIG

    • Alexis
    • Posted maart 28, 2008 at 9:21 pm
    • Permalink

    Hmm chocolade!

    Maar eigenlijk alleen de melkchocolade. Geen witte en geen pure. En liefst ook niet van die gevulde dingen. Praliné wel, maar al die andere opvullingen zijn gewoon vies: drank, suikerrommel en wat stoppen ze daar nog allemaal in.. bah.

    Maar het beste van het beste blijft toch wel de mekchocoladereep mét hazelnoten én rozijnen. Lekkerrr.. ik krijg er al helemaal zin in.. Maar ik heb het niet in huis.. dju!

  5. Iedereen heeft duidelijk zijn/haar voorkeur 😉

  6. Duts toch, ’t is nog zo lekker :p

    • Sine Metu
    • Posted april 1, 2008 at 5:24 pm
    • Permalink

    en chocolademelk? koude of warme? of een pannenkoek met een dikke laag nutella? of n’een dame-blance met warme chocoladesaus?

    echt niet?
    😉

  7. nutella: echt niet
    koude chocolademelk: echt niet
    warme chocolademelk: als het met sojamelk is 🙂
    dame-blanche met chocoladesaus: jakkes

  8. Ik eet graag chocolade, maar niet puur. Maar ik begrijp je frustraties over eten en de vervelende reacties er rond, steeds jezelf moeten verklaren enz.

    Ik lust geen kaas en geen tomatenpuree. Dus bedenk maar al de gerechten die ik dus schrap van het menu 😉

  9. En ik mag niks eten met lactose in, bedenk je maar eens waar dat overal inzit! 😉

    Nuja, niet lusten is uiteindelijk een luxe. Allergie is pas echte hel. Gelukkig ben ik dus nergens allergisch aan!


Geef een reactie

