Skip navigation

Maar maken verdomd wel veel lawaai! Eén van mijn buren heeft dus zo’n vervelend keffertje, en elke ochtend rond 7 uur wordt dat beest buitengelaten. Het ding kan zijn geluk dan niet op, en loopt over alle naburige daken heen. Want ik woon in zo’n buurt waar niet veel tuinen maar wel veel platte daken zijn.

Druk blaffend loopt dat ding daar dan. Hatelijk! Gelukkig moet ik opstaan om 7 uur, dus dat beperkt de frustratie wat. Maar ik herinner me de uitslaapochtenden met open raam nog. Weinig uitslapen aan met zo’n luid keffend mormel!

Ik ben sowieso al geen hondenmens. Maar wat doe je eraan? Ik heb geen idee van wie de hond juist is, en ik heb natuurlijk nog minder zin om te gaan aanbellen en klagen. Maar het is werkelijk verschrikkelijk irritant! Gedurende de hele tijd dat die hond buiten rondloopt, blaft hij. Op een kat, op een vogel, op voorbijgangers, op zichzelf, wie zal het zeggen? En dat weergalmt natuurlijk lekker op een plaats waar veel huizen staan en weinig bomen die het geluid wat zouden kunnen absorberen.

Het is een frustratie die zal blijven bestaan zolang de eigenaars van het beestje er niets aan doen. En blijkbaar hebben ze er zelf niet te veel last van.

Wat zou jij doen in zo’n geval?

3 Comments

  1. tweeloop 😉 nee ik heb dit hier thuis ook met honden duiven en hanen. De klokken van de kerk en de fanfare die hun lokaal verder in de straat hebben. Je mag dan uitslapen. Nu is dat al geen probleem al het winter is en de ramen (sinds kort dubbel glas) toe zijn Maar als zomer is een mijn raam open staat grrrrrr

  2. De uren tussen 22:00 u. en 07:00 u. worden doorgaans als “nacht” beschouwd.
    Daar hebben we al geen verhaal.

    Moeilijke kwestie…
    Vind ik honden wel leuke dieren, maar s’morgens geen geblaf grrrrrrr.
    Natuurlijk vervelend als mensen hun hond zo laten blaffen in de vroege uurtjes.
    Tegenwoordig worden er dienstencentrums opgericht omwille van de grote dreigende problematiek van onze ‘welvaart’.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lokaal_dienstencentrum

    Wat een centra morele dienstverlening betreft, daar heb ik deze week de shock van mijn leven opgelopen.
    Het ging al van in ’t begin niet de juiste richting uit, maar de vrijdag werd het echt extreem.
    De vroegere moreel assistente is de dinsdag omgekomen bij een verkeersongeval.
    Dat opzich is reeds eng nieuws, maar tijdens ons gesprek werd mij nog meer duidelijk. Namelijk hun uitvaarten, zij verzorgen niet kerkelijke begrafenissen.
    Ze zijn vertegenwoordig in ’t commercieel centrum, maar hun dienstverlening is geheel gratis.
    Nu heb ik als alleenstaande toch wel schrik hoor… hoe onveilig is deze dienst ?
    Wanneer kom ik in aanmerking voor een ‘uitvaart’ ?
    Hoe onveilig is zo’n internet op kantoor ?
    De seksindustrie heeft geldmacht in overvloed.
    Moet er niet aandenken wat ze met haar allemaal gedaan kunnen hebben.

    Nou ja, was ’t een blaffende hond ?

    • aimeeduvent
    • Posted maart 18, 2008 at 9:36 pm
    • Permalink

    Vergif leggen 😎


Geef een reactie

