Skip navigation

De weekends vliegen tegenwoordig voorbij. De weken ook wel, zeker als het lekker druk is. Maar de weekends zijn voorbij voor ik écht het gevoel heb dat het weekend is. Toch prop ik mijn weekends niet overvol, maar met een paar films en een uitstapje richting stad is het weer zondagavond voor ik het wil.

Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd waar ik mijn weekend dan wel mee gevuld heb. Of niet, maar dat kan me niet schelen, want ik vertel het toch. Gisteren ben ik een appartement/studio gaan bezichtigen met een vriendin die op zoek is naar een appartement/studio voor 1 persoon in Gent, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer en maximum kost van € 400 per maand alles inbegrepen. Als je toevallig zelf zo’n appartement of studio te huur hebt, laat zeker iets weten! Want de studio die we gingen bezichtigen, bleek achteraf al verhuurd. Spijtig.

Daarna een Bongo-bon gaan kopen voor mijn ouders die 25 jaar getrouwd zijn- en die hopelijk deze blog niet lezen. Mijn keuze viel op het gastronomisch weekend, wat ook helemaal iets voor hen is. Vervolgens iets gaan drinken, iets gaan eten, en ’s avonds naar The Island gekeken. Weeral een aanrader, ik had niet verwacht dat die zo goed zou zijn.

The Island + Scarlett Johanson & Ewan McGregor

Zondag is – buiten Josdag voor de kenners – ook rustdag. Zodus heb ik daarstraks mijn kleerkast doorzocht naar kleren die ik toch niet meer draag. En dat is niet zo moeilijk. Het zijn de kleren die elke dag onder mijn hand passeren en waarvan ik denk “nee, toch maar liever niet”. Je weet wel: net iets te korte mouwen, geen flatterend model, de kleur die je alleen aanstond in het felgele licht van de winkel,… Weg ermee!

[herlees titel] En zondagavond betekent hier traditioneel luilekkeravond. Zoals zo ongeveer elke andere avond van de week, maar vertel dat niet verder. Na de Pappenheimers kijken we naar en lachen we met de tweede halve finale van Eurosong. Als ik zin heb, post ik daar ook nog eens wat over. Want geef toe: eurosong is ideaal voer voor commentaar en kritiek.

Als uitsmijter nog even een smultip voor alle lactose-intolerante mensen – en voor alle anderen die roomijs beu gegeten zijn: passievruchtensorbet! Paar weken geleden ontdekt in de plaatselijke Delhaize – ja meestal blijf ik ver weg van de ijstoestanden omdat ik het toch niet mag eten – en helemaal verkocht sindsdien. Ik wist niet dat fake-ijs zo lekker kon zijn!

En zo vergeet ik bijna het belangrijkste nieuws te vertellen! Vanaf morgen neem ik at interim de functie van site coördinator van Neckermann voor mijn rekening. Wordt vervolgd…

4 Comments

  1. Oeps, we verschillen blijkbaar van mening. The Island vond ik nogal saai en er op sommige momenten ver over. Gelukkig was de wondermooie Scarlett Johansson een goeie afleiding ;-).

  2. Ik reageer natuurlijk op iets geheel anders…

    Zondagavonden ?
    Mijn avonden zijn allen gelijk… nl.
    me blauw staren op dit beeldscherm 😕

    Een vereniging zoals http://www.labyrint-vzw.be kennen we hier te http://www.maasmechelen.be niet.
    Zelf dacht ik aan een diversiteitscentrum met themacafé en dan the internet party !
    Er is ook http://www.indertijd.be 🙂

    Maar dat ken ik niet zo… , Labyrint daar heb ik een verleden.

  3. Proficiat met je a.i.-promotie 🙂

  4. Wij hebben vanaf 7 april weer een kamer vrij hé. Als ze eens wil komen kijken, laat gerust iets weten.


Geef een reactie

