Skip navigation

Ik dus niet. Nu wel, want anders zou ik er niets over kunnen schrijven. Maar ik zag ergens staan dat Tokio Hotel naar Werchter Boutique zou komen. Ik dacht meteen aan een soort spin-off van het originele Rock Werchter-festival. Na TW Classic voor de jongeren die Rock Werchter ontgroeid zijn, zijn ze nu dus met een nieuw idee op de proppen gekomen.

Werchter Boutique noemt zich het festival voor de hele familie. Op de affiche staan nu al Doe maar, Santana, Mick Hucknall (zanger van Simply Red, nu blijkbaar ook solo te bewonderen) en Crowded House geprogrammeerd. En Tokio Hotel dus ook. Daar zullen alleszins veel gillende tieners op afkomen. Maar een festival voor de ganse familie? Dan missen we enkel K3 of Mega Mindy (we zijn niet kieskeurig) nog en dan hebben we inderdaad per leeftijdscategorie een artiest of groep. Ik vind het een vreemd concept. Vier van de vijf tot nu toe bekende groepen zijn op ouderen gericht, en Tokio Hotel past daar dan totaal niet tussen. Onlogische keuze.

Het festival is dus werkelijk ook voor de allerkleinsten bedoeld, want ze voorzien zelfs kinderanimatie en springkastelen. Jaja, springkastelen op de wei van Werchter dus, stel je voor. Dat moesten ze eens tijdens het hoofdfestival proberen. De hoofdkleuren van het festival zijn hemelsblauw en grasgroen, om alles vrolijker en zomerser te maken. Ja zomerser. Meer zomer. Van Dale geeft mij gelijk. Ooit heb ik trouwens minpunten gekregen op een taak omdat ik overal Van Daele geschreven had.

“Er zal eveneens aangepaste catering op kindermaat worden voorzien. Grote zeildoeken en veel extra banken maken Werchter Boutique comfortabel in alle omstandigheden.”

Waar dit zomerse familiefestival naartoe wil, is mij niet geheel duidelijk. Gaan ze chocomelk tappen? Luierkussens naast de toiletten opstellen? Lollies en fruit verkopen ipv frietjes en kebab? En voor wanneer het regent, hebben ze zeker een gigantisch uitschuifdak voorzien?

Trouwens, waar halen ze de naam vandaan? Werchter Boutique. Boutique lijkt wat schrijfwijze betreft te veel op Botanique om goed te zijn. Een boetiek trekt dan weer meer vrouwen aan, zou dat de achterliggende bedoeling zijn?

Als ik in de buurt ben, wat wel eens kan gebeuren aangezien mijn ouderlijk huis zich zowat naast de wei van Werchter bevindt (wees allen jaloers!), ga ik zeker een kijkje nemen. Troepen kinderen op dé wei. Het idee alleen al. Na 2 uur zijn die kinderen dat daar moe. Dan komen Tokio Hotel en gillende pubermeisjes en is de fun voor de allerkleinsten er zeker af. En voor de ouderen waarschijnlijk ook, want Tokio Hotel lijkt me niet meteen een groep die geschikt is voor meerdere leeftijdscategorieën. Tokio Hotel zal er wel voor zorgen dat Werchter Boutique binnen de kortste keren uitverkocht zal zijn.

Als de doelgroep werkelijk ‘familie’ is, had ik andere groepen geprogrammeerd:
– als openingsact K3, Mega Mindy of Samson en Gert voor de allerkleinsten
– daarna Tokio Hotel voor de gillende tieners – alhoewel die tegenwoordig té populair zijn
– Clouseau en Natalia mogen voor de opvulling en ambiance zorgen
– als afsluiter zou ik een covergroep vragen die nummers voor alle leeftijden kan brengen

Mijn familiefestival zou succesvol zijn, ik voorspel het. FamFun is bij deze door mij geregistreerd als merknaam. 😎 FamFun – het feestival op ieders maat. Met twee e’s om het feestgevoel te benadrukken. Ik weet het, geniaal. Ik ga Steven Feys achterna. Arrogant tot en met.

11 Comments

  1. Voor alle duidelijkheid : Boutique is niet uitverkocht! Lees de eerste zinnen eens door 😉

  2. Lol, dat komt ervan als je snel wil bloggen. 😎

  3. En ongetwijfeld zal het niet lang meer duren voor het uitverkocht is! Ik hoor de Joepie-tieners al gillen tot hier 😛

  4. Yes Fam Fun – ik kom af!!!!!

    We liefst zonder K3 en mét luierkussens 😉

    Geweldig initiatief en veeeeel beter idee dan W Boutique

  5. hoi kga naar werchter boutique 🙂
    kben grote Tokio Hotel fan
    th the best
    kga echt gillen voor TH ZKR voor bill
    das mijn favoriete 😉
    kga zeker weten uit de bol gaan
    ich liebe bill k. fur immer!!!
    grtz … grote TH fan !. 😉

  6. En ik verwelkom bij deze de eerste Tokio Hotel-fan op mijn blog! 😎

  7. Het schlagergenre niet vergeten op FamFun hè! Geweldig populair bij de euh… oudere jongeren zal ik maar zeggen.

  8. @ the Lodge keeper

    Hier WAS ook zo’n schlager-tirol gebeuren…
    Hier IS http://www.asteria-club.be/index.html

  9. grootste fan van billllll tokio hotel is af

  10. Ah toch nog fans van Tokio Hotel? 😉

    • elien
    • Posted mei 7, 2008 at 1:54 pm
    • Permalink

    jj!! maja wa wilt ge als ge op u blog zet da werchter boutique uitverkocht is terwijl da ni is??
    tokio hotel rocks!!
    ze hebbe ten minste een eige stijl!!
    (l)


Geef een reactie

