Skip navigation

Het is me toch wat. Met het openbaar vervoer raak je overal, of toch bijna. Je moet er alleen wat tijd voor over hebben.

Zo werden we gisteren op een familiefeest verwacht. Onze reisweg was helemaal uitgestippeld, tot we op het perron stonden en hoorden dat onze trein 5 minuten vertraging had. Daar ging de hele planning. We moesten namelijk een aansluitende bus halen in het station van bestemming, en tussen aankomst van de trein en vertrek van de bus zat er 6 minuten. En dat is toch wel heel nipt als je trein al 5 minuten vertraging heeft. Bovendien reed de bus maar om het uur, dus lieten we de trein-met-vertraging aan ons voorbij gaan.

Over naar plan B. Een uur en een kwartier bussen. Heb ik al gezegd dat ik nogal snel last heb van wagenziekte? En dus ook van busziekte? Trein en tram lukken nog, zelfs als ik tegen de richting in zit (is dat niet gewaagd). Auto en bus zijn wat anders. Zolang er normaal gereden wordt (want zelf rijden kan ik niet), heb ik geen probleem. Maar een bus wordt geacht om de zoveel meter te stoppen. Liefst bruusk. Mijn maag vindt dat na een tijdje meestal niet meer leuk.

Komt er dan nog bij dat de bus voor mij sowieso een eeuwigdurende frustratie vormt, te merken aan mijn eerdere posts. Maar soit, ik heb het overleefd. Anders stond ik wel in de krant ondertussen.

Restaurant Zoetendale in Maldegem is me goed bevallen. Als voorgerecht had ik sint-jakobsvruchten, als hoofdgerecht een salade met scampi’s, appel en spek en als nagerecht huisbereide sorbet. Het was lekker en lactose-vrij. De busrit terug verliep ongeveer even vlot als heen, enkel stopte de buschauffeur om de zoveel haltes zodat hij niet te vroeg zou passeren aan de komende haltes. Tja.

Het volgende familiefeest wordt de 25ste huwelijksverjaardag van mijn ouders. Iemand een idee voor de uitnodiging? Ik zou deze moeten opmaken, maar vind nergens de nodige inspiratie.

3 Comments

  1. Huwelijksverjaardagen…
    Wat ben ik daar toch de geschikte persoon voor 😕

    Toch heb ik er ervaring mee…
    Zaaltje huren en versieren met familieherinneringen…

  2. Over dat bussen: mja, wat afstand is kut. (Mag dit woord hier?)

    Vaak genoeg A’pen-Turnhout gedaan, even vreselijk. Gouden tip: eens leren rijden. Alle ecologie terzijde, het is en blijft “mijn auto, mijn vrijheid”.

    25 jaar huwelijk? Ik vind dat er iets klassieks bij hoort, met krullen. In de kleuren van toen misschien? Fout oranje en bruin enzo….

  3. Mijn auto, mijn vrijheid 🙄
    en nog niet eens een pechverzekering krijgen 😕
    Alhoewel dat niet alles oplost… die nachtritten ?

    BTW: Pechverhelping… wilt zeggen dat je moet kunnen bellen… en mijne GSM… wilt niet altijd 😥


Geef een reactie

