Skip navigation

Zoveel haalde ik op mijn examen Frans. Pas mauvais mal, hein?

En nu waar iedereen op zit te wachten: Hoe Is Het Daar Op E-Commerce? Wel, dames en heren, ik kan jullie geruststellen. Het is leuk werken op e-commerce.

Wat heb ik vorige week zoal gedaan?
– meegewerkt aan de newsletter van Thomas Cook (ook Franse versie)
– teksten, links, fotootjes en dergelijke aangepast op de website van Thomas Cook

Zo leer ik werken met het contentmanagementsysteem Documentum. Omdat niemand onder jullie de nieuwsbrieven ontvangt van Thomas Cook, zal ik hier even enkele artikeltjes vernoemen waaraan ik heb meegewerkt. Voor deze twee artikels heb ik beelden en banner mogen voorzien: momenten voor twee (dichtbijvakanties) en tips voor leuke Valentijntrips (citytrip). Voor romantisch Turkije (vlieg) heb ik de Franse versie aangemaakt, evenals de Franse Can you Cook it. Als je trouwens een link bekijkt en achteraan staat de vermelding “jl” gevolgd door een nummertje, dan is de link door mij aangemaakt. *trots*

Let wel: de teksten zijn niet van mijn hand. Input krijgen we immers van onze Product Managers. De teksten moeten altijd wel gecontroleerd worden en aangepast voor het web. Daarvoor moet ik bepaalde regeltjes volgen zoals bijvoorbeeld:
– in de je-vorm schrijven;
– belangrijke zaken in het vet zetten;
– actief schrijven;
– korte zinnen gebruiken;
– zo eenvoudig mogelijk schrijven;
– belangrijkste informatie bovenaan plaatsen.

Allemaal wel logische regels, alleen volg ik die absoluut niet in mijn blog. Misschien moet ik dat maar eens meer gaan doen?

7 Comments

  1. oei logische regels! als anarchist kan ik daar niet weg mee!

    • Jos vermeulen
    • Posted januari 28, 2008 at 5:57 pm
    • Permalink

    wel pijnlijk dat het “pas mal” is, er is immers (fait) verzwegen en dan moet het bijwoord gebruiken en niet het bijvoegelijk naamwoord…maar toch proficiat!

  2. Merde! 😛

    En daarom ga ik dus naar de Franse les… 😎 Bedankt voor de verbetering.

  3. Niet slecht gedaan ?

    Logische regels… 😀
    – belangrijkste bovenaan
    en ook verder in de tekst te vinden…
    wel, wel, wel,…
    het moet dan ook de moeite zijn…

    Als anti a(n→)a(r→)chist 🙄
    een decorder nodig ?
    http://www.yoga-ayurveda.be/ned/yoga-ayurveda_vedische-numerologie_berekenen.htm

  4. Een nieuwe start!

    • Sofie G
    • Posted januari 31, 2008 at 12:35 am
    • Permalink

    Mooi resultaat zeg! En fijn om te lezen dat de e-Cook je bevalt. Kicken zeker om je eigen werk online terug te vinden 🙂

  5. zo grappig,
    op mijn examen Illustrator moest ik reclame van Thomas Cook reproduceren 🙂


Geef een reactie

