Skip navigation

Maar eigenlijk hebben we niet zoveel gezelschapsspelen liggen thuis. Dus willen we onze verzameling uitbreiden, maar dit blijkt moeilijker dan gedacht. Iedereen kent wel Monopoly, Stratego, Cluedo en Trivial Pursuit, maar daar stopt het meestal bij.

Mijn vriendin en ik spelen al eens graag Kolonisten van Catan, en we willen graag wat nieuwe spelletjes leren kennen die daarbij aansluiten. Daarom niet letterlijk, ik heb het dus niet over de uitbreidingen van de Kolonisten, al zijn recencies daarover ook altijd welkom.

Kolonisten van Catan

Uno, Triominos en Jungle Speed zijn ook wel eens leuk, maar na 2 keer spelen ben je dat ook alweer beu. Dus liever iets waar je wat bij moet nadenken.

Uno Triominos Jungle Speed

Ik heb het echt over ‘nieuwe’ gezelschapsspelen, nieuw voor mij of gewoon redelijk onbekende spelen. Kennen jullie bijvoorbeeld onderstaande, en wat kunnen jullie mij erover vertellen:
Pentago
Carcassonne
Genius
Roborally (heb ik ooit al eens gespeeld, en ondanks mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht, won ik nog ook)

Of kunnen jullie mij andere spelen aanraden? Graag spelen die met 2 gespeeld kunnen worden, anders moeten we altijd op zoek naar een vrijwillig slachtoffer. 😎

Zich aandienen als vrijwillig slachtoffer mag dus ook. 😉

8 Comments

  1. http://www.spellencentrum.nl/
    – vier op één rij
    – scrabble

    http://www.funnygames.nl/spelletjes/2402.html
    met geweldige humor 🙂

    Uno speelde ik wel eens graag

    en tegenwoordig… kun je over het internet spelen met eender wie…

    Maar ik heb bezigheidstherapie op m’n blog…
    Komt dat Maasland-verhaal wel goed ?

  2. kolonisten is de max zeker al die uitbreidingen zo wordt het nooit saai. Ik ben Fan maar er zijn nog leuke spelen hoor. In gent zul je wel van die clubs hebben waar ze die kunnen uitleggen en waar je regelmatig naartoe kunt gaan om ze te spelen.

  3. Ja je hebt inderdaad van die cafés waar je gezelschapsspelen kunt spelen, maar daar ben ik dan weer te lui voor. 😛

  4. Rummikub? ’s Wel leuk, speelden we vroeger altijd. Voor de rest ken ‘k eigenlijk ni zo veel van die dingen 😀

    • Sven
    • Posted december 28, 2007 at 10:13 am
    • Permalink

    Carcassonne is geniaal en verslavend, maar wel met minstens één uitbreiding.
    Pentago is superverslavend. Alleen is dit wel een moderne versie van ‘pente’, een iets ouder gezelschapsspel. Het grote verschil (lijkt me) dat je in de nieuwe versie een veel kleiner spelbord hebt, wat volgens mij de mogelijkheden bepertk.Maar, als ik het goed begrepen heb, kan je in de nieuwe versie wel stukken van je spelbord verdraaien, en dat maakt het weer een stuk spannender. Ik denk dat het ook duur is voor wat het in essentie maar is, maar niettemin een zeer strategisch en spannend spel vind ik.

    • Joke
    • Posted december 28, 2007 at 12:36 pm
    • Permalink

    Wel.
    An en ik zijn zelf ook gek op gezelschapspelen en zijn altijd op zoek naar andere mensen om samen te spelen!

    Leuke spelletjes:
    Clans
    Machiavelli
    Koning Arthur
    Cartaghena
    Ticket to Ride
    Val van Rome
    Hero Quest

    Als je ooit samen wilt spelen, laat maar iets weten 😉 Na de examens staan wij volledig ter jullie beschikking! 😀

  5. Jeuj vrijwillige slachtoffers!

    Ik hou je eraan, beloofd. En mhoeha, examens. Blij dat wij daar vanaf zijn. 😎

    • Joke
    • Posted december 29, 2007 at 12:41 am
    • Permalink

    Ik ben daar ook vanaf, dat wel 😉 Nu het liefje nog! Maar dat zal nog wel een paar jaar duren! 😀


Geef een reactie

