Skip navigation

Gisterenavond ging een lui avondje worden, ideaal om naar een Miss België-verkiezing te kijken dus.

Ik keek en zag:
– een groot aantal gekleurde miss-finalisten, positief.
– twee live-optredens van Kelly Clarkson, en zij kan zingen! Tijdens haar optreden sprong er ook ineens een fan op het podium om haar een kus te geven, al kan het ook iemand van Uninvited geweest zijn.
– twee geplaybackte optredens van Juanes, zwak hoor.
Veronique De Kock – zelf ex-miss – die blijkbaar nog redelijk goed kan presenteren.
– spijtig genoeg weinig echt knappe dames, dat viel tegen. Zeker de winnende miss is een tegenvaller, vind ik. Vanaf het begin vond ik haar nogal scheel kijken en bovendien heeft ze een grote opvallende neus. Absoluut geen winner, leek me.
– de winnende miss die enkel de woorden “ik begrijp het niet” in het Nederlands kan zeggen, nadat Ann Van Elsen haar vraag nochtans zeer duidelijk en simplistisch verwoord had: “waar wil je over 10 jaar staan?”. Ze begreep het niet, can you repeat it, en toen antwoordde ze gewoon in het Frans.
– alle anderen waren perfect verstaanbaar in de twee talen, chapeau!
Jade Van De Walle die in het heetst van de strijd (lees: ze waren nog met 5) een grappig antwoord kon formuleren op de vraag wat ze ging doen als Miss België. “Ik zou natuurlijk naast mijn schoenen gaan lopen en een relatie beginnen met een voetballer” Hilariteit! Schitterend en spontaan antwoord. Tenzij alles vooraf gerepeteerd wordt, maar dan zou Alizée haar Nederlandse antwoord hebben kunnen oefenen, dus ik gok dat het echt wel onvoorbereid is.
– en dus tenslotte de winnende Miss België 2008, Alizée Poulicek. Kijk en oordeel zelf:

Miss België 2008 Alizée Poulicek

Ik had liever Jade of Anaïs zien winnen, maar het werd dus Alizée. Wat vindt u ervan?

9 Comments

    • Sophie
    • Posted december 16, 2007 at 1:40 pm
    • Permalink

    Van mij mocht Jade gewonnen hebben.
    Vond die het natuurlijkst overkomen.
    Het is inderdaad een ontgoocheling dat Alizée gewonnen heeft.

    • Alexis
    • Posted december 16, 2007 at 2:36 pm
    • Permalink

    Jade was ook mijn favoriet. Eigenlijk vind ik het een schande dat er iemand wint die duidelijk de twee landstalen niet beheerst. Dat was nochtans een vereiste volgens Véronique De Cock. Het had ofwel de eerste ofwel de tweede eredame moeten zijn..

  1. ik volg da niet weet zelf niet wie het weer was vorig jaar. Je hebt miss belgie en dan de beauty versie en de sport versie en de… weet je vlees keuring dat doen ze op de veemarkten ook.

    • b
    • Posted december 17, 2007 at 11:06 am
    • Permalink

    Er had een zwartje moeten winnen! 8)

  2. er had zeker een zwartje moeten winnen!

    gisteren was Alizée trouwens in De Laatste Show, en daar bleek ze toch al wat meer Nederlands te kunnen spreken dan tijdens de Miss-België-verkiezingsshow zelf…

  3. Heb ze gisteren ook gezien in De Laatste Show. Vond het nog steeds maar zwakjes :p Van mij mocht Jade ook wel winnen.

    Btw, ik was hier op zoek naar je mailadres maar vind het niet 🙂 Ben tussen je oude posts gaan neuzen ivm de aankoop van je LCD tv en heb een vraag 🙂 (verschil tussen progressive en interlaced, hoe da aangeduid wordt, nog op dingen letten enz.)

    • Sharona
    • Posted december 23, 2007 at 6:28 pm
    • Permalink

    Ik vind haar geen terechte winaar, ze moeten verdomd Nederlands kunnen en dat was er in haarr geval niet.

    Van mij had er ook een zwartje mogen winnen, ookal had daar veel commentaar op gekomen.

    • Boeboe
    • Posted december 27, 2007 at 6:01 pm
    • Permalink

    hé, eindelijk iemand die ook vindt dat ze scheel kijkt.

    Wij zijn dan ook echte vrouwenkenners 😉

    Die Jade vond ik toch maar een vreemd geval. Voor mij mocht Anaïs winnen.

    Wat het nederlands betreft… Ik heb ze ondertussen ook al in de laatste show gezien en daar sprak ze veel beter nederlands (mss toch wat stress op het gala) Ik vind dat we niet mogen vergeten dat ze geen woord nederlands sprak voor het “avontuur” en ondertussen heeft ze al heel wat inspanningen gedaan om onze taal toch aan te leren. Op dat vlak vind ik dat wel dat we haar een kans moeten geven. Ze maakt toch duidelijk vooruitgang en dat vind ik het belangrijkste.

    • Alexia
    • Posted mei 29, 2010 at 5:14 pm
    • Permalink

    Jade had 10000 procent moeten winnen ! Iedereen zegd dat kun jae niet gewoon terrugspoelen en Jade laten winnen???
    Ik sta daar later ook misschien graag kennis!


One Trackback/Pingback

  1. By Gala « Talk of the Town on 17 Dec 2007 at 12:26 pm

    […] volgens Van Dale twee dingen: 1) schitterend en deftig feest en 2) galakleding. Schitterend zullen Miss België en de Gouden Schoen nog kunnen zijn. SVHJ toch een heel pak minder. Maar ‘deftig’. Mja, ’t is […]

Geef een reactie

