Skip navigation

Dit weekend heb ik nog eens tijd gehad om een die-wil-ik-al-lang-zien film te bekijken. En het werd dus ‘Any way the wind blows’. Die lag zeker al een jaar stof te verzamelen tussen de andere De Morgen-dvd’s.

Any way the wind blows Movie Poster

Ik keek en zag dat het goed was. Echt waar. Leuke muziek, enkele verhalen door elkaar, grappige dialogen, de Windman die als rode draad doorheen de film loopt (of waait als je het zo wil stellen): het had allemaal wel wat. Ik had van anderen gehoord dat de film niet aan hun verwachtingen voldeed. Dus heb ik mijn verwachtingen laag proberen houden en heb ik gewoon genoten van de film.

De film is ook werkelijk wat beloofd wordt: op een zonnige dag volgen we ergens in Antwerpen bepaalde mensen. Je ziet geen verhaal van A tot Z, je bent gewoon toeschouwer van een deeltje uit de personages hun leven. Je weet niet hoe het afloopt, maar dat hoeft hier ook niet. Je kiest zelf hoe het eindigt. Meestal hou ik zo niet van open eindes, maar hier was ik voorbereid. Een gewaarschuwd vrouw… (zelf in te vullen)

Ik zou deze film niet aanraden aan mensen die een compleet verhaal met duidelijk begin en einde willen zien. Voor alle anderen: zeker kijken! 😉

3 Comments

    • Alexis
    • Posted december 12, 2007 at 10:31 pm
    • Permalink

    zelfs ik vond hem wel goed! 😀

    • Anne
    • Posted december 16, 2007 at 7:22 am
    • Permalink

    Die mengeling van Vlaamse accenten reminds me at home. De jongen met het Gentse accent reminds me at Ghent.
    Een film zonder concreet verhaal reminds me at the typical Flamish movies.
    En zo kom ik tot de constatatie dan er toch iets in België is dat ik mis.

    Het you-tube-filmpje doet me zin krijgen in the movie, maar hij zal hier wellicht niet te huur zijn in de videotheek 😦 Ik zet hem alvast op mijn “to-do-list” voor als ik terug in België ben.

  1. ’t Is een fantastisch mooi filmpje – ik krijg altijd zin in “rondkuieren in de stad in de zon” als ik die film bekijk. En gráppig! 🙂


One Trackback/Pingback

  1. […] December 10, 2008 at 2:09 pm (Uncategorized) https://jlajo.wordpress.com/2007/12/12/any-way-the-wind-blows/ […]

Geef een reactie

