Skip navigation

Dit zat vandaag in mijn mailbox – een verademing tussen alle mails die oproepen tot doorsturen. Aangezien ik weiger in te gaan op aanvragen om mails door te sturen, plaats ik dit hier. Alsook koester ik enige hoop dat iedereen eindelijk het licht gaat zien. Nee, kettingbrieven werken niet. Ze werken niet op papier, en nog minder via mail. Ik wacht trouwens nog steeds op mijn 10 paar kousen, al had ik er zelf geen opgestuurd naar de eerste van het lijstje. Iedereen dacht hetzelfde als mij waarschijnlijk. Slim.

Het werkt dus niet. Nee, Kinepolis geeft geen gratis tickets weg via een kettingmail. Nee, Hotmail wordt niet betalend. En moest het zo zijn, dan gaan ze nog niet bezwijken onder de druk van enkele mailers. En nee, het heeft geen nut petities door te sturen via mail.

Dat stoort mij nog het meest. “Zet je naam onderaan deze mail en stuur hem door naar iedereen die je kent.” Hoe kan dat in godsnaam werken? Elke gezond intelligente mens moet toch beseffen dat dat geen ideale manier is om veel namen onder een petitie te verzamelen? Je krijgt honderdduizenden varianten van je petitie met elk een hondertal ondertekenaars, terwijl het veel efficiënter zou zijn als persoon A de mail niet doorstuurt naar de rest van het alfabet, maar enkel naar persoon B, en die vervolgens naar persoon C, enzovoort. Dat niemand daar eerder aan dacht!

Maar dus, volgende mail kreeg ik vanmorgen toe, en ik dank de persoon voor haar gezond verstand:

Hallo allemaal!

Ik wil hierbij iedereen bedanken die me ooit ketting mails gestuurd heeft gedurende al die jaren, want dankzij jullie:

1. ben ik nog steeds aan het wachten op het geld dat Bill Gates aan het verdelen is.

2. heb ik al mijn spaarcenten gestort op de rekening van die Amy Bruce, arm kind die zwaar ziek was zo’n 7000 keer. (raar, dat kind is sinds 1995 nog steeds 8 jaar oud…)

3. is mijn gratis NOKIA GSM nooit toegekomen en heb ik mijn gratis overnachtingen bij Disneyland ook niet gekregen.

4. heb ik mijn naam zo’n 3000 keer in een lijst toegevoegd en zo een of ander bedreigde soort eekhoorn gered.

5. wist ik zo’n 187 keer dat MSN Hotmail mijn account zou wissen.

6. Heb ik het recept om nooit vrijgezel te zijn en gelukkig te zijn voor de rest van mijn leven
(het volstaat om de naam van een persoon op een papiertje te schrijven terwijl je heel hard aan hem/haar denkt en ondertussen 3 keer aan je reet krabben terwijl je achterstevoren Keltische volksliederen zingt)

7. heb ik zo’n 300 jaar ongeluk gespaard en ben ik zo’n 67 keer gestorven omdat ik die verdomde kettingmails niet heb doorgestuurd.

Jullie zijn allemaal super, bedankt!!

LET OP: Als je deze mail binnen de 10 seconden niet doorstuurt aan minstens 15.000 mensen zal er morgen om 17.30 uur een dinosaurus je hele familie komen verslinden.
Let op, het is waar!! ’t Is niet om te lachen ik heb het zelf meegemaakt!!

ALS JIJ DIE KETTINGMAILS OOK ZO BEU BENT, STUUR DAN DIT BERICHT DOOR EN HOPELIJK IS DIT DAN OOK DE LAATSTE KETTINGMAIL DIE JE ZAL ONTVANGEN!!

Behalve als ze leuker zijn dan deze, die mag je mij dan wel sturen…..

Ik heb het al lang opgegeven op elke kettingmail te antwoorden, er kroop werkelijk te veel tijd in. Hopelijk beseffen deze mensen nu dat het tijdsverlies is, bedrog, oplichting, kortom dikke zever.

Begrepen?

4 Comments

  1. ik krijg nooit kettingmails. ik ben niet populair:-( lol maar deze is goed hopelijk krijg ik hem ook toegestuurd

    • Sofie G
    • Posted december 10, 2007 at 10:32 pm
    • Permalink

    Hihi ^^ Wat ik al eens placht te doen, is bij zo’n kettingmail een ‘reply all’ te doen met daarbij een uitleg waarom die dingen niet werken. Ik laat het dan ook niet na enkele opmerkingen te maken die insinueren dat ik de persoon die de mail stuurde ongelofelijk dom ende goedgelovig vind. Ik garandeer je dat je nadien van de desbetreffende lomperik zulke mails niet meer zal ontvangen. En misschien geen mails meer tout court :p

  2. Wel, ik moet eerlijk toegeven dat ik dat ook al gedaan heb, antwoorden naar degene die de kettingmails enthousiast doorstuurt naar zijn/haar hele adressenboek. En het is mij ook opgevallen dat mensen dat niet bepaald appreciëren 😎

    • b
    • Posted december 11, 2007 at 12:00 pm
    • Permalink

    Ik krijg alleen kettingmails van pubers die in mijn msn staan. Waarna ze op wonderbaarlijke wijze niet meer in mijn msn staan. Wonder. Boven. wonder.


One Trackback/Pingback

  1. […] Nogmaals: mensen, dit is een hoax! Nep, niet echt, verzonnen! Niet doorsturen die handel. […]

Geef een reactie

