Navigatie overslaan

Mensen die op de luchthaven werken, maken nogal wat mee. Getuige hiervan mijn vorige bericht. Dankzij al hun ervaring kunnen zij perfect inschatten wat de valkuilen zijn wat betreft vliegvakanties.  

Tips waar vliegreizigers op moeten letten:

– Alle reisdocumenten goed bekijken en controleren of naam en reisdata kloppen. Anders komen ze voor nare situaties te staan. Bijvoorbeeld “U vertrekt morgen” of “Uw vertrek was gisteren”. Als de naam niet klopt, moet er een namechange betaald worden. Bij Virgin kost dit €60 per persoon.

– Minimum 2 uur op voorhand op de luchthaven zijn.

– Geen liquides in handbagage, en ja, scheerschuim en shampoo zijn liquides…

– Geen dranken in de handbagage, enkel wat gekocht wordt in taxfree mag mee op het vliegtuig.

– Het aantal kg checken dat mee mag want overgewicht kan duur zijn.

– Identiteitskaart is niet hetzelfde als paspoort! ‘Mijne pas’ is geen paspoort…

– Ook kinderen hebben een identiteitskaart of reispas nodig! Niet het geboortebewijsje, daar mag men niet mee vertrekken.

– Kopies van identiteitskaarten zijn niet geldig!

– Een bewijs van diefstal is niet geldig voor niet-Schengen landen.

– Het inchecken moet persoonlijk gebeuren, niet meneer die mevrouw wil inchecken omdat mevrouw nog rustig ligt te slapen in de Sheraton.

5 Comments

  1. allé het is goed dat ik dit alles weet. Mocht ik ooit eens willen vliegen.

  2. vliegtuigen! het as van alle kwaad! nooit neem ik er nog één! nooit!

    • Anne
    • Posted november 15, 2007 at 1:51 pm
    • Permalink

    Ik heb deze tips lang niet meer nodig. Het vliegtuig is mijn vriend. 7x nam ie me dit jaar al mee in de lucht. Ik en hem, we hebben dolle pret.

  3. dat vliegen een dolle pret is, daar ben ik het niet helemaal mee eens 😎

  4. vliegen is perfect. Ik zou niet anders meer willen. Vlieg vanaf een kleinere haven en de wachttijd is zo’n beetje te verwaarlozen. Kwestie van slim om je heen kijken en zien waar de aanbiedingen liggen.


Plaats een reactie