Skip navigation

Hebben jullie ook last van het maandag-gevoel? Je hebt geen zin om op te staan. Het is koud en donker buiten. Het is nog niet koud genoeg om de verwarming aan te zetten, maar ook niet warm genoeg om je zomaar te staan omkleden. Je wilt niet vanonder de douche uit, want daaronder is het zoveel warmer. En je weet wat er te wachten staat als je onder de douche uit geraakt.

De eerste werkdag van de week!

Bovendien ontdek je dan nog een puist op je voorhoofd als je je tanden staat te poetsen. Kan de dag nog slechter beginnen? Daarna mag je pasgewassen de bus opkruipen, die natuurlijk té lang over zijn tocht naar het station doet. Waarom rijdt iedereen toch trager op maandagochtend?

Na twee busritten – ja met een overstap – kom je aan op je werk. Daar liggen een stapel facturen te wachten om gecontroleerd te worden. En uitkijken naar het einde van de werkdag helpt niet, want dan komt de Franse avondles er weer aan.

Dát maandag-gevoel bedoel ik dus.

10 Comments

  1. I know the feeling! Maar, hey… Maandag is bijna om en dan is er nieuwe dag 😉

    ‘k Zou je alvast graag nog keer terug zien binnenkort! En dan miss best niet op een maandag 🙂

  2. hehe best niet nee, tenzij je mee wil naar mijn Franse les 😉

  3. Misschien hoop je dat de mensen hier gelijkaardige verzuchtingen posten, maar helaas ik kan je niet bijtreden. Ik vind maandag een toffe dag. Ik moet vroeg opstaan en gaan werken, maar ik vind dat niet erg. Ik sta goedgehumeurd op, geniet van mijn ontbijt en fiets dan in alle vroegte (nou ja, 7.30u), naar school waar ik mag lesgeven aan een geweldige groep kinderen. Onze dag start met een praatkring, waarin we lachen en babbelen over de meest interessante en gevarieerde dingen. Ik geniet daar zelf geweldig van en voel me daarna opgeladen om een hele dag les te geven. En al duurt de dag tot 18.00u (vergaderen), dan kom ik nog vol energie thuis en begin dapper aan mijn werk voor de volgende dag en andere taken. … Klinkt haast abnormaal, maar ik hoop dat jij weldra ook wat meer zin krijgt in maandagen.

  4. En nooit eens een mindere dag? Respect!

    Nuja, ik ga graag werken hoor, daar niet van. Ik erger mij gewoon nogal snel aan vanalles. En het is leuk dit van mij af te kunnen schrijven.

    • b
    • Posted oktober 9, 2007 at 11:14 am
    • Permalink

    Maandag suckt ^^
    puisten die verschijnen, douchegellen die miraculeus op blijken te zijn, de kat die op je pasgewassen jeans heeft gepist, bussen die 2x meer tijd nodig hebben dan anders om exact dezelfde afstand te overbruggen, treinen die gemist worden… om dan op kantoor aan te komen en te merken dat er een lieve stagiair met koffie en koekjes op je staat te wachten…
    ow jee… maandagen kunnen soms toch nog meevallen ^^

  5. ik wil ook een lieve stagiaire die mij komt masseren terwijl ik achter de computer zit 😎

  6. Ik heb dat nu al twee dagen en morgen waarschijnlijk ook. Laatste dag om 4u opstaan.

  7. ik begin de week altijd door in de auto de cd te laten spelen met ‘I don’t like monday’s’ van Boomtown Rats!

    • Ef~
    • Posted oktober 14, 2007 at 10:15 pm
    • Permalink

    Oh, ik hou ook wel van de versie van An Pierlé. 😉 Maandag suckt ook hier. Ik neem al om 7u22 een bus om dan om 8u30 pas aan te komen op school. Wetende dat je dat eigenlijk perfect op drie kwartier zou kunnen doen met het openbaar vervoer… Achja… en ja… dan ben jijzelf wel vers gewassen, maar zijn die andere (vieze :)) mensen op de metro dat blijkbaar niet… Je kan je aan vele dingen ergeren, maar we blijven positief ingesteld! héhé 😉

  8. jaja we blijven positief 😎


Geef een reactie

