Skip navigation

Als pas afgestudeerde onmiddellijk werk vinden na een vakantiejob, het klinkt ideaal. Maar de werkelijkheid blijkt wel even anders. Zo heb ik bijvoorbeeld de tijd niet gehad om mijn bankzaken te verplaatsen naar een kantoor in Gent. Daarnaast moet ik mij nog steeds zelf aansluiten bij een ziekenfonds maar dat in Gent is natuurlijk enkel overdag open, en momenteel blijkt de (enige?) kantoorverantwoordelijke met vakantie te zijn. Haha, de ironie. Laat ik dus nog maar even niet ziek worden.

Net hetzelfde verhaal voor mijn Franse opleiding – meerbepaald de opleidingscheques die ik daarvoor wil aanvragen. Daarvoor moet ik mij online registreren bij de VDAB. Dat klinkt niet al te moeilijk, alle vakjes invullen en het is zo gebeurd. Haha, de ironie. Geloof het maar niet. Nadat ik alle vakjes netjes heb ingevuld zoals het moet, krijg ik een foutmelding:

Heb je je naam, voornaam, geslacht en geboortedatum wel juist ingevuld? Ze komen niet overeen met de gegevens in je VDAB-dossier. Blijf je deze foutmelding krijgen, bel naar de VDAB-servicelijn op het gratis nummer 0800 30 700 (maandag – vrijdag tussen 8 en 20 uur). Zij helpen je graag verder.

En daar zit je dan. De gegevens die ik heb ingevuld, komen niet overeen met mijn VDAB-dossier. Heb ik dan een VDAB-dossier? Interessant. Ik ben mij daar nochtans niet gaan registreren, aangezien ik meteen werk had na mijn vakantiejob. Waardoor ik waarschijnlijk extra belast zal worden op mijn vakantiejob – wat ze blijkbaar niet nodig vonden om mij dat te zeggen bij het interimkantoor. Maar dat terzijde. Ik kan mij niet registreren via de site van de VDAB, dus mag ik ofwel bellen ofwel langs hun werkwinkel die enkel tijdens de werkuren open is. Haha, nogmaals de ironie. De werkmens wordt bijna gestrafd omdat hij werkt. Bellen dan maar. Hopelijk gaat dat wel vlot.

Met de aangifte van verhuizing ongeveer hetzelfde verhaal. Aangifte moet je doen op de dienst bevolking die enkel op werkdagen open is en op zaterdagvoormiddag. Want als werkmens wil je natuurlijk niet uitslapen op een zaterdagvoormiddag. 8-) Gelukkig blijkt stad Gent over een deftige site te beschikken waar ik ook online aangifte kan doen van mijn veranderde woonplaats. Dan is dat tenminste al achter de rug. Haha, niet dus. De ironie jaja. Uiteraard kan de site niet weergegeven worden of kan “Firefox geen verbinding maken met de server op eloket.cevi.be”. En de wijkagent die moet langskomen om vast te stellen of ik ook werkelijk woon waar ik zeg dat ik woon, zal wel na de werkuren kunnen langskomen zeker?

Ik ben het allemaal een beetje beu…

3 Comments

  1. welkom to the real live! weg van veilig nest thuis!

    • Ef~
    • Posted september 12, 2007 at 10:48 am
    • Permalink

    Blijf je nog kalm? 🙂

  2. nee, kalm blijven is moeilijk! ik geef het toe 😎


Geef een reactie

