Skip navigation

Moest ik vergeten te posten morgen of overmorgen, dan heb ik dat tenminste al gezegd. Eerst moet ik wel nog een valiesje of trolley-achtig iets zien te bemachtigen vóór dinsdagavond. Liefst zo goedkoop en degelijk mogelijk, al passen die 2 natuurlijk vaak niet samen.

Daarnaast hebben we dit weekend – aangezien de verhuis niet doorging – de Ikea-catalogus helemaal kunnen doorbladeren. We hebben net beslist toch het oude tv-meubel van mijn ouders over te nemen, en geen nieuw te kopen. Wat de slaapkamer betreft, zijn we er nog totaal niet uit. Dat wordt dus nog even verderzoeken en keuzes afwegen. Eigenlijk hebben we onze droomslaapkamer nog nergens gezien, niet dat we iets expliciets in het hoofd hebben maar toch een paar vereisten: schuifdeuren, spiegel, véél plankjes in de kast, zo’n zaken. Met andere woorden: we zullen nog wel een paar weken op de grond slapen in ons nieuwe appartement. Op de grond op lattenbodems wel te verstaan.

Morgen mag ik vooral niet vergeten mij te gaan inschrijven voor de Franse taalopleiding. Daar hoort dan niveaubepaling bij, wat wel belangrijk is want ik wil niet bij de absolute beginners gestoken worden, maar ik wil natuurlijk wel meekunnen met de rest. En morgen is de enige dag dat ik kan langsgaan. De rest van de komende 2 weken breng ik bijna uitsluitend in Wenen door.

Tips over Wenen zijn trouwens zeer welkom, want Wenen is zo’n stad die mij absoluut koud liet als het over citytrips ging. Bijgevolg weet ik ook absoluut niets over die stad. Als ik er de Neckermann-brochure op nakijk, blijkt het vooral een stad voor opera- en kunstliefhebbers. Dat zijn nu toch wel twee zaken die mij niet bepaald aanspreken. Dus ik had graag wat andere (hippere) tips gekregen, enerzijds. Maar anderzijds wil ik natuurlijk de typische gebouwen of toeristische trekpleisters niet missen. Ik gedraag me graag als een echte toerist, inclusief kaart en digitale camera (niet rond de nek weliswaar).

Dus vul mijn zin gerust aan: Als ik naar Wenen ga, moet ik absoluut eens gaan kijken naar …

2 Comments

    • alexis
    • Posted augustus 27, 2007 at 6:35 pm
    • Permalink

    missie geslaagd dus straks kan je je nieuwe aanwinst posten en laten bewonderen 🙂

  1. misschien had je geen camara nodig paar postcards is daar goedkoper


Geef een reactie

