Skip navigation

De voorbije week heb ik alle Harry Potter-films bekeken. Ik wilde goed voorbereid zijn vooraleer ik nummertje 5 ging bekijken.

Harry Potter and the Sorcerer’s Stone (De Steen der Wijzen)

Harry Potter en De Steen Der Wijzen

We maken kennis met Harry Potter, zijn irritante stieffamilie en Zweinstein (Hogwarts School for Witchcraft and Wizardry). Dit is ook de film met de hond-met-de-3-hoofden.

De eerste en dus oudste film is de minst goede in het rijtje, als je ze vergelijkt met de rest. Logisch ook natuurlijk. De acteurs worden ouder en beter en speciale effecten worden perfecter met de jaren.

Harry Potter and the Chamber of Secrets (De Geheime Kamer)

In de tweede film waarschuwt Dobby de huiself Harry dat hij niet naar Zweinstein mag gaan, want dat er gevaar dreigt. Anders had Harry Potter zoveel succes niet gehad, als er geen gevaar was. Een grote slang en een confrontatie met Marten Vilijn figureren in de finale van deze film.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (De Gevangene van Azkaban)

In de derde film blijkt een gevangene ontsnapt te zijn uit de gevangenis van Azkaban: de gevaarlijke seriemoordenaar Sirius Black. Iedereen vreest dat hij achter Harry Potter zal aangaan. In deze film komen de Dementors voor het eerst voor, de gevangenisbewakers van Azkaban die wat weghebben van vuil wasgoed. Deze film is een pak spannender dan de vorige 2.

Harry Potter and the Goblet of Fire (De Vuurbeker)

De vierde film begint met het WK Zwerkbal (Quidditch klinkt zoveel beter). Daarna wordt er in Zweinstein de Triwizard Tournament georganiseerd. De beste leerlingen van de 3 scholen strijden tegen elkaar in 3 proeven. Harry Potter doet mee als 4de man. De proeven confronteren Harry met draken, meerminnen en een gigantisch en dodelijk doolhof. In deze film krijgen we een eerste confrontatie van Harry Potter met Voldemort ofte ‘hij-die-niet-genoemd-mag-worden’ te zien. Deze film is dus opmerkelijk donkerder dan de vorige 3, en dus ook weeral beter dan de voorgaande.

Ralph Fiennes is merkwaardig en memorabel als slechterik zonder haar en neus.

Harry Potter and the Order of the Phoenix (De Orde van De Feniks)

Harry Potter and the order of the phoenix

De vijfde en meest recente film. Het hoofdpersonage uit Vera Drake, Imelda Staunton, speelt hierin een belangrijke rol als gezante van het Ministerie van Toverkunst. Zij wil op Zweinstein orde op zaken stellen. En de rest moet je zelf maar in de cinemazalen gaan ontdekken, want de film is te goed om uitgebreid te bespreken.

19 Comments

    • b
    • Posted augustus 20, 2007 at 2:54 pm
    • Permalink

    KUTFILMS! en daarmee is alles gezegd! ^^

  1. totaal niet! heb je ze wel al gezien? 😛

    • alexis
    • Posted augustus 21, 2007 at 9:39 am
    • Permalink

    Dat zijn er al vijf.. hoeveel nog te gaan? Nog drie ofzo? Waren het er nu 8 of 7? Anyhow, too much Harry Potter!

  2. het zijn er 7 in totaal, tenzij ik mij vergis.. dus nog 2 te gaan!

    en ja, twas misschien een beetje teveel Harry Potter: 5 films op 6 dagen 😀

    • Denise
    • Posted augustus 25, 2007 at 8:35 pm
    • Permalink

    Films zijn erg vet! Ben met t laatste boek bezig ^^

    • elvira
    • Posted september 12, 2007 at 9:03 am
    • Permalink

    ik vind harry potter films echt goed

    • maaike
    • Posted november 6, 2007 at 8:52 pm
    • Permalink

    ik vond de hp 5 film véééééééééét goed ik ben er helemaal fan van!!!!!!!!!!!!!!

    de allerleukste harry potter groetjes van maaike

    • maaike
    • Posted november 6, 2007 at 8:53 pm
    • Permalink

    ik vond de hp 5 film véééééééééééééééét goed!!!!!!!!!!
    ik ben echt suppppper fan van hp!!!!!

    hele magishe groetjes van maaike

  3. leuk dat je dit 2 maal komt melden 😛

    • May
    • Posted december 3, 2007 at 9:56 pm
    • Permalink

    Ik heb film 1, 2 en 5 gezien ^^
    en ze waren cooool! Ik ben nu
    film 3 en 5 aan het downloaden
    en boek 7 aan het lezen ( 1 tot
    en met 6 heb ik al gelezen) en
    ze waren Téééééé COOOOOL!
    xx

  4. Harry potter is echt goooooeeeeeeed ik heb alle films gezien en boek 1 en 2 en3 gelezen nu nog 4,5,6en7
    en de 7 moet wel echt goed zijn

    • glenn
    • Posted december 13, 2007 at 5:34 pm
    • Permalink

    harry potter is de beste films ooit da ik al heb gezien

    • Sarmeninho
    • Posted december 26, 2007 at 12:34 am
    • Permalink

    zijn jullie echt soow leveloos harry potter is leuk (ik heb net gezien op tv maar dit slaan nergens op (vooral maaike )

  5. veelzeggende commentaren

    • harry potter freak
    • Posted januari 2, 2008 at 5:38 pm
    • Permalink

    j.k. rowling gaat mischien nog een zesde boek maken =))

  6. volgens mij bedoel je 8ste 😉

    • anienz
    • Posted januari 7, 2008 at 5:27 am
    • Permalink

    harry potter is so coooool for me. expecially in the prisoner of azkaban!!!!!!!!!!!

    • roelos
    • Posted januari 25, 2009 at 9:55 pm
    • Permalink

    je mist er een harry potter en de halfbloed prins maar die film is er al en ik heb de vorige nog niet gezien die van order of the phoenix moet maar es ff huren

    • rochelle
    • Posted april 13, 2011 at 2:54 pm
    • Permalink

    @Sarmeninho
    laat ze lekker ze zijn fan van hp! en ik ook !
    ik weet alleen niet meer waar ik ben gebleven..


One Trackback/Pingback

  1. […] Harry Potter August 2007 18 comments […]

Geef een reactie

