Skip navigation

Kwestie van nogmaals duidelijk te maken dat ik vanaf maandag echt wel student-af ben, aangezien ik helemaal echt werk en zo. Maar eigenlijk beperkt mijn echt werken zich tot luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Gelukkig is het allemaal interessant natuurlijk 🙂 Ik heb trouwens pas recentelijk ontdekt dat ik bij Neckermann blijkbaar de Assistant Communication Manager ga vervangen, klinkt al wat beter dan medewerker communicatie he.

Voorlopig lijkt de job me nog altijd interessant maar moeilijk, omdat het een combinatie van zoveel dingen is. Mails, telefoontjes, alles komt tegelijk binnen en moet natuurlijk zo snel mogelijk verwerkt worden. En ik zit daar dan naast M. (u kent mijn geen-namen-noemen-policy) en probeer alles te volgen, wat voor haar bijna een tweede natuur geworden is. Ik hoop dat ik er na een paar dagen wat meer inkom, want nu is het vooral ogen openhouden en alles proberen te volgen, en veel luisteren. Vermoeiend dus, zeker omdat ik niet altijd alles kan volgen. Maar het gaat al gemakkelijker dan gisteren.

Nu ik trouwens mijn eerste job heb, zijn er zo’n paar dingetjes die ik moet regelen. Maar die dus nog niet in orde zijn. Ziekenfonds is er daar één van. Vakbond een ander. VDAB blijkbaar ook. En ik vergeet er waarschijnlijk weer een paar. En verder moeten we ook het contract en de verhuis naar ons nieuwe appartement nog geregeld krijgen. Het helpt natuurlijk niet dat ik net tijdens onze vermoedelijke verhuisperiode naar het buitenland vertrek voor een project.

Oh en ik vergat het bijna: ook bankzaken moeten nog geregeld worden. Mijn spaarrekening zou een keer deftig aan mijn zichtrekening moeten gekoppeld worden, poging nummer 3 ondertussen. En mijn vriendin en ik zouden samen ook een rekening willen openen. Dat is handig voor de betaling van huur en rekeningen en dergelijke. Dat betekent waarschijnlijk ook dat we naar de gemeente moeten gaan om onze domicilie aan te passen.

Wel vervelend dat de meeste van die dingen enkel te regelen zijn tijdens de week, en ik dus alle dagen van de week moet werken van 9u tot 17u30. Geweldig dus. 😎

10 Comments

  1. Ha, herkenbaar 😀 In het begin is zo’n nieuwe job vooral ogen & oren goed open houden en zoveel mogelijk proberen te onthouden 😉 Ziekenfonds is hier ondertussen geregeld, vakbond niet (eum, is dat echt belangrijk?) en VDAB eigenlijk ook nog niet (moet ik die verwittigen in geval van deeltijds werk? waarsch wel :?). Kindergeld is ook nog iets waar je aan moet denken. Binnenkort boek ik trouwens een reisje bij Neckermann 😉

  2. ja dat proberen te onthouden is idd wel aan de orde! het is dan ook niet weinig dat er onthouden moet worden 😉
    ziekenfonds hebben mijn ouders al een deeltje geregeld voor mij, vakbond heb ik nog geen idee van en nog minder of dat eigenlijk belangrijk is, en VDAB lijkt mij zo enkel voor werklozen.. of mss zie ik dat fout 🙂
    kindergeld regelen mijn ouders normaal gezien, dat is niets dat we zelf kunnen regelen dacht ik (lees: hoop ik)..
    en wie boekt er nu geen reis bij Neckermann? 😎 Meer vakantie voor je geld, boek nu bij Neckermann 😎 een beetje sluikreclame op mijn eigen blog mag wel zeker 😎

    • Onnozelaar
    • Posted augustus 8, 2007 at 10:57 am
    • Permalink

    Zo grappig! Ik was van plan om dat vandaag ook eens allemaal te regelen. Ziekenfonds en VDAB that is, want ik ben niet zo aan vakbondgedoe (tenzij in uiterste nood).

    Mijn werkgever heeft mij gevraagd om mij in te schrijven bij de VDAB/RVA omdat ze dan een premie krijgen. Iets met een schoolverlater die in de plaats van een bruggepensioneerde komt, of zoiets. Niet enkel voor werklozen dus, denk ik.

    • b
    • Posted augustus 8, 2007 at 1:53 pm
    • Permalink

    allemaal kloterij zeg ik u! papierwerk dat het is! kloterij! kloterij!
    toch nog veel succes enzo ^^

    • blotevoeten
    • Posted augustus 8, 2007 at 2:55 pm
    • Permalink

    Vergeet dan ook niet de verzekering voor jullie nieuwe appartement in orde te brengen en zo 😉

    Verder heb ik het zo niet voor Neckermann, maar goed. Hopelijk voel jij je er thuis, dat is wat telt 😉

  3. @ Onnozelaar: dat van de VDAB zal ik eens vragen op ’t werk.. mij leek dat precies enkel voor werklozen, maar jouw uitleg klinkt ook wel aanvaardbaar

    @ blotevoeten: normaal gezien zit er bij ons contract met het immokantoor al een brandverzekering bij.. geen idee of er nog extra verzekeringen vereist zijn.. welke neem jij allemaal mss?

    en ik voel mij zeker thuis bij Neckermann zenne 🙂

  4. ’t Reisje is vanmiddag online geboekt 😉 Was te ongeduldig om nog te wachten & gewoon langs te gaan :$
    Hm, VDAB leek mij idd ook meer iets voor als ge niet meteen begon te werken ofzo.

    • blotevoeten
    • Posted augustus 9, 2007 at 10:57 am
    • Permalink

    Wat er bij ons allemaal in zit:

    eigenlijk een volledige woonhuisverzekering. Met oa brand,w diefstal, inboedel én rechtsbijstand. Noem maar op. Álles, gewoonweg.

    En natuurlijk moet je, als je daar je domicilie stelt, ook een B.A. afsluiten, uiteraard.

  5. een B.A.? ik weet niet direct wat je daarmee bedoelt..

    enlighten me please!

    • blotevoeten
    • Posted augustus 10, 2007 at 12:02 pm
    • Permalink

    Een Burgerlijke Aansprakelijkheid! Als je nog thuis gedomicilieerd staat, heb je die nog van je ouders. Maar als je alleen (of samen) gaat wonen, moet je die zelf afsluiten.


Geef een reactie

