Skip navigation

Onlangs K-Pax maar eens bekeken, die lag hier ook al enkele maanden te wachten. Ik had niet al te hoge verwachtingen bij de film, en dat zorgt er blijkbaar meestal voor dat dergelijke films me het meest verrassen. In positieve zin.

K-Pax

Kevin Spacey is ongelooflijk goed als K-Paxiaan – of als gestoorde. Omdat hij geen identiteitspapieren bezit en de politie niet weet wat met hem aan te vangen, brengen ze Prot (Kevin Spacey dus) naar een psychiatrische kliniek. Daar krijgt hij Jeff Bridges als psychiater. Deze weet niet goed wat te geloven van Prot zijn verhaal over de planeet K-Pax waar hij vandaan komt.

Zoals ik al zei, was ik positief verbaasd over de film. Niet alleen door de sterke acteerprestaties: Kevin Spacey die enorm intrigerend acteert en Jeff Bridges als meer dan volwaardige tegenspeler. Ook het verhaal zelf werd geloofwaardig gebracht, tot het einde toe. Een grappige scène is die waarin Prot een banaan in het geheel naar binnen werkt, met schil en al dus. Weeral een aanrader dus. De film, niet de banaan in het geheel opeten. Alhoewel, dat kan ik niet weten eigenlijk, want ik heb daar geen ervaring mee. Maar de film is dus zeker een aanrader.

3 Comments

    • Faramir
    • Posted augustus 2, 2007 at 8:27 am
    • Permalink

    Hihi. Prot.
    Wat een anti-protagonist

  1. Wellicht één van de beste films die ik ooit zag!

  2. ja ik vond hem ook echt verrassend goed!


Geef een reactie

