Skip navigation

Vorige week sinds lang nog eens naar de cinema geweest. Kinepolis, want we hadden nog gratis ticketjes liggen die voor augustus moesten gebruikt worden. Onze keuze was op Ocean’s Thirteen gevallen, omdat de andere films ons totaal niet aanspraken. Shrek de Derde wil ik ooit wel ‘ns zien, maar op een tv-scherm is dat ook wel goed. Zeker omdat ik van anderen al gehoord had dat deze derde niet zo goed is als de vorige twee. Pirates 3 wil ik nóóit zien, had ik voor mezelf al uitgemaakt nadat ik de eerste zag. Wat een ellendige belachelijke kinderfilm is me dat. En dan was er ook nog Harry Potter 5, maar omdat ik nummer 4 nog niet gezien heb, zou dat maar een stomme keuze zijn.

Trouwens, de onlangs vernieuwde site van Kinepolis werkt serieus op mijn systeem. Het is waarschijnlijk de bedoeling geweest om een snellere, krachtigere site te programmeren. Maar dat is dus duidelijk niet gelukt! Ofwel is hun nieuwe site niet op Firefox getest, ofwel is het de bedoeling dat er zulke lange wachttijden zitten tussen het laden van verschillende onderdelen. Frustratie!

Ocean's Thirteen Poster

Ocean’s Thirteen dan. Iedereen heeft waarschijnlijk de vorige twee al wel gezien, anders zou je deze post waarschijnlijk ook niet lezen. Wat kan er interessant zijn aan een recensie lezen van een derde film op rij, als je de voorbije twee niet zag? Nuja, misschien is dit wel een motivatie om de vorige twee te gaan kijken! Want het zijn alle drie goeie films met een degelijke opbouw, goeie acteurs, zalige dialogen, en nog zoveel meer. En zoals het er naar uit ziet in 13, zal er ook nog wel een 14 en 15 en 16 en … volgen. Ik ben in elk geval fan!

Brad Pitt, Matt Damon en George Clooney zien er niet alleen goed uit, maar ze zijn ook nog grappig en spelen hun rol alsof het niet eens een rol is. Je ziet duidelijk dat ze zich geamuseerd hebben bij het maken van deze film, en dat ze het zeker zien zitten er nog zo’n paar te maken. Het verhaal zit ook goed in elkaar. Op het einde passen alle puzzelstukjes van het begin mooi in elkaar. Daardoor is het soms moeilijk volgen in het begin van de film, maar dat stoort niet. Je weet dat alles uiteindelijk een rol speelt in het eindresultaat, en dat was deze keer slechterik van dienst Al Pacino 500 miljoen dollar lichter maken. Of hen dat gelukt is, kan je waarschijnlijk wel raden. 😉

Revenge is a funny thing. En dat blijkt zéér duidelijk uit de film. Het is niet gieren, lachen, brullen tot het einde, maar de film is voldoende grappig om af en toe toch eens te lachen. Gelukkig niet te veel, of ze zouden er de stempel ‘komedie’ op plakken. En laat ik nu net allergisch zijn aan films die omschreven worden als of ‘romantisch’ of ‘komedie’. Hou de romantische komedies dus maar voor een ander. Tenzij ik half braindead in comateuze toestand op een luie vrijdagavond (mag ook een zaterdagavond zijn) naar een ontspannende film wil kijken die werkelijk niks nada aanwezigheid vraagt van grijze hersencellen.

Zodus hebben we donderdag (ja, dat behoort ook tot de mogelijkheden!) naar The Sweetest Thing gekeken. Een romantische komedie *walg* met Cameron Diaz *ook walg*.

Na amper een paar minuten besefte ik twee dingen. Eén: Cameron Diaz is echt niet knap. Twee: ik haat romantische komedies, zet die brol af. Maar ik heb doorgezet. Of het de moeite waard was? Uiteraard niet. Ik zeg toch net dat ik romantische komedies haat. Net zoals andere romantische komedies was ook deze flutfilm voorspelbaar van begin tot eind, absoluut niet grappig en nog minder romantisch. Waarom noemen ze die dingen dan nog ‘romantische komedies’? Het zou beter ‘braindead amusement‘ genoemd worden of zo.

Gelukkig was er nog Christina Applegate om naar te kijken, die over heel wat meer flair beschikt dan la Diaz. Samen zorgden ze voor een paar muzikale intermezzo’s die volstrekt irrelevant waren en duidelijk alleen de montage overleefd hadden omdat ze anders niet aan hun anderhalf uur gingen geraken. De film duurt amper 88 minuten trouwens, kan je je voorstellen! Enfin, stomme film dus. Echt eentje van het soort die ik never ever graag zal zien. En hierbij ga ik het dan laten, meer aandacht verdient deze film niet. Daarom zet ik hem ook niet in de titel van deze post. 😎

6 Comments

  1. Komaan! Het moge braindead amusement zijn, de muzikale intermezzo’s waren toch wel top. Hiihi, Selma Blair die vast komt te zitten als ze aan het zuigen is. Schitterend gewoon. Men moet ook het absurde van dat films kunnen zien^^. Dat doet wat af van het ergernissenniveau ^^.

  2. mja, sommige films vind ik te slecht denk ik, om er van te kunnen genieten.. te slecht als in: te weinig absurd.. absurde films zijn films als Pulp Fiction vind ik, en daar kan ik absoluut wel van genieten! 😉

    dus mij vooral niet zien als een zure trien, ik kan absurde komedies absoluut appreciëren.. goed idee om ’n keer een post aan te wijden 🙂

    • Blotevoeten
    • Posted juli 30, 2007 at 9:12 am
    • Permalink

    Ach komaan zeg 😀 Niks toch zo zaligs als the Penissong 😀

    Soit. Succes nog met het appartementje, trouwens 😉

  3. ben ik echt de enige die dat belachelijk vond dan? (en dan zeker die penissong, oh my god!)

    amai dat had ik niet gedacht 😎

    • blotevoeten
    • Posted juli 30, 2007 at 4:45 pm
    • Permalink

    smaken verschillen. Ik denk dat jij mijn filmgenre ook helemaal anders zou smaken dan ik. Maar zo blijft het plezant!

  4. of course dat smaken verschillen, en maar best ook! dat maakt de wereld net zo interessant he 🙂


Geef een reactie

