Skip navigation

Hier zijn we weer na een dagje zonder internet hier op kot. Router bleek defect, dus nu tijdelijk een switch in de plaats gestoken. Och ja, zolang we maar op internet kunnen! 🙂

Maar jullie zitten natuurlijk te wachten op een relaas van mijn sollicitatiegesprek. 😉 Kort samengevat was het redelijk goed, al durf ik daar zelf niet goed over oordelen. Ik heb wel kunnen duidelijk maken dat ik de functie zeker zie zitten, alleen bleek mijn kennis van het Frans nogal ontoereikend. En dat wilden beide gesprekspartners toch wel eens testen, onder het motto ‘zo slecht kan het niet zijn’.

Guess again

Uit het gesprek bleek dus al snel dat mijn Frans een struikelblok kon vormen, en voor zover ik dat nuchter kan beoordelen, waarschijnlijk het enige. Maar dus niet zo onbelangrijk, aangezien er gezocht werd naar een perfect tweetalig persoon. Gelukkig zien ze het bij Neckermann wel zitten om een taalcursus (gedeeltelijk) te financieren. Dat zou eigenlijk perfect zijn, want ik ben niet de enige die vindt dat er dringend iets aan mijn Franse onkunde moet gedaan worden. En mijn oma zal zeker tevreden zijn met het resultaat, minder met het geld dat erin kruipt waarschijnlijk. 😎

Maar terug naar het sollicitatiegesprek. Of beter, naar het opvolgingsgesprek. Vandaag mocht ik namelijk met de huidige communicatiemedewerkster een gesprek voeren over haar job die ik dan zou gaan uitoefenen. En het werd een zeer boeiend gesprek! De job is zeer gevarieerd, uitgebreid en veelzijdig. Al wil dat allemaal natuurlijk een beetje hetzelfde zeggen. Iedereen is uitermate benieuwd naar de praktische invulling van de job, including me.

Kort samengevat in een notendop: de medewerker communicatie is de spil tussen interne en externe communicatie en regelt zo promotionele activiteiten, online en offline reclamecampagnes, samenwerking met Vlaanderen Vakantieland, en nog een pak meer. Echt de ideale job voor mij, met mijn diploma bedrijfscommunicatie. En hopelijk denken ze er zo ook over bij Neckermann. 😉

Blijkbaar heb ik wel een goede indruk nagelaten, of dat hoorde ik iemand toch zeggen over mij. En volgende week maandag of dinsdag ten laatste weet ik dus of ik de komende 4 à 5 maanden voor Neckermann mag reserveren. U duimt toch ook? 😛

Geef een reactie

