Skip navigation

Na mijn sollicitatiegesprek bij VDK Spaarbank, ben ik morgen aan mijn tweede echte sollicitatiegesprek beland. Ik ga mijn kans wagen op een tijdelijke job als medewerker communicatie Neckermann, bij Thomas Cook dus. Handig dat ik tijdens mijn werkuren als jobstudent even kan gaan solliciteren. En hopelijk blijkt het een voordeel te zijn dat ik het bedrijf en enkele werknemers al een beetje ken. Maar dat zal wel zeker 😉

Deze job lijkt mij echt wel de ideale startersjob voor mij, omdat het een tijdelijk contract betreft (dus ik kan verder uitkijken naar andere jobjes) en omdat het perfect aansluit op mijn diploma communicatiebeheer. Verder lijkt het mij ook ideaal om zo echte werkervaring op te doen, en dan nog wel binnen mijn droomsector: communicatie. Dus duimen voor mij, morgen om 14u heb ik dat sollicitatiegesprek.

Sollicitatietips

Typische vragen tijdens een sollicitatiegesprek

Bedenk dat het bedrijf waar jij op gesprek komt nog nauwelijks iets van jou weet. Het kent meestel alleen jouw CV en brief en wil in een zo kort mogelijke tijd een zo goed mogelijke indruk van jou krijgen. Degene die jou interviewt zal naast een aantal klassieke standaardvragen ook een aantal lastige strikvragen stellen. Niet om je om de tuin te leiden, maar wel om te kijken hoe jij op bepaalde vragen reageert. Hier vind je een aantal veelvoorkomende vragen, zodat je je er een beetje op kunt voorbereiden.

Daarnaast geeft het sollicitatiegesprek jou nog een extra kans om je interesse in de functie te laten blijken. Door het stellen van de juiste, kritische vragen geef jij aan dat je je reeds in het bedrijf en functie verdiept hebt en dat je enthousiast bent. Je wilt er immers alles van weten!

Bereid je dus altijd voor de mogelijke vragen die je kunt verwachten of zelf kunt stellen.

 

Stress bij sollicitatie

In verband met het appartement, weten we nog steeds niets meer. Koen van het immokantoor heeft geprobeerd de eigenaar vandaag te contacteren, maar dat is hem niet gelukt. Dus weten we nog niet zeker of het wel van ons is. Die onzekerheid, grrrr. Me hates.

Maar we blijven positief! Positive thinking. 😎

2 Comments

    • Onnozelaar
    • Posted juli 25, 2007 at 9:36 pm
    • Permalink

    En hoe is’t geweest?


Geef een reactie

