Skip navigation

En soms heeft een mens eens zin in een goeie horrorfilm. Dus haalden we The Amityville Horror boven, met high hopes (niet toevallig ook de naam van het huis in de film) en al.

Het verhaal gaat over een huis (High Hopes dus) waarin de zoon des huizes zijn gezin uitmoordt omdat stemmen hem dat beveelden. Nu komt er in datzelfde huis een nieuw gezinnetje wonen, zo eentje van het samengestelde soort. Mama met drie kindjes (hoe kan zij in godsnaam een kleine hebben van 12 jaar oud? ze is amper 30 ofzo… totally ongeloofwaardig dus) en haar vriend dus. De mama in kwestie is Melissa George, die we nog kennen als Angel uit Home & Away. Of ook niet, vandaar nog even ter herinnering, de begintune:

En nu, om de sfeer erin te krijgen, de trailer van The Amityville Horror, in de versie van 2005.

Maar het ging dus over horror. Dus dat gelukkige gezinnetje trekt in in het prachtige huis. Al snel gebeuren er onverklaarbare dingen en begint het dochtertje te praten met haar onzichtbare vriendinnetje, uiteraard de vermoorde dochter van ervoor. Waar hebben we dat nog gezien?

De moeder wordt gewaarschuwd door de plaatselijke pastoor om zo snel mogelijk het huis te verlaten. Maar zoals bij elke goede horrorfilm, wordt wijze raad nooit opgevolgd. En dan begint de vriend zich vreemder en vreemder te gedragen, maar nog steeds niemand die doorheeft dat het door the house komt. Halverwege de film betrapte ik mezelf er dan ook op dat ik begon mee te voelen met de personages. ‘Ga daar dan toch weg’ en ‘Ja blijf daar anders nog wat langer wonen!’ waren enkele gedachten die door mijn hoofd bleven spoken.

Houses don’t kill people, people kill people‘ zegt de vriend. Mhoehaha, hij zal er achteraf ook nog mee kunnen lachen.

The Amityville Horror

De voorspelbaarheid van dergelijke films is groot. De baseline, based on a true story, verandert daar niets aan. Alle films kunnen zich baseren op een waar verhaal, alleen wordt het merendeel van de storylines klakkeloos gekopieerd van andere films of gewoonweg helemaal verzonnen. Deze film zou ik dus omschrijven als goedkope horror. Niet naar kijken als je werkelijk bij je keel wil gegrepen worden door het verhaal, wel naar kijken als je graag naar goedkope horror kijkt 🙂

Kijk trouwens ook eens naar de trailer van de originele film uit 1979.

Wat zijn die oude trailers toch schitterend!

4 Comments

  1. Deze film ga ik toch niet bekijken hoor ^^. Ooit eens begonnen met kijken en dan gewoon de tv én de dvdspeler uitgezet omdat ik niet meer durfde verder te kijken.
    brrrrrr…

  2. de film was shitty, mede dankzij iemands commentaar! 😛

  3. Stelletje schijterds
    Deze film heb k zo vaak gezien
    Tis me lievelings film nu
    Jammer dat de hele buurt altijd wegrent als me tv te hard staat.. xD
    En ik zou het nog leuker vinden als ik de film op een hele enge plek kon bekijken..
    Hoe enger, hoe béter.. !

    De enige echte HorrorChick! Byeeee
    Veel ‘Fun’ bij de films btw!

    • ManOnniieJj
    • Posted september 6, 2007 at 8:06 pm
    • Permalink

    hOi mensen , ik vind dat julie een beetje te erg overdrijven , deze film is nit eng hij is juist gaaf vooral als je Jodie ineens ziet echt super mooi gemaakt ,, soms wel beetje schrikke maar das zow weer weg .. eigenlijk raad ik deze film IEDEREEN aan .. Deze zul je nooit vergete echt te gaaf ..
    De eerste keer is wel heel spannend omdat je niet weet wat er gaat gebeuren !!!
    Voorderest veel kijk plezier .. NIET schrikken het is ALLEMAAL nep ..

    CiaO * ManOnniieJj***:P


Geef een reactie

