Skip navigation

Jaha, dat kon niet zijn, mijn blog zonder verslag over het ESC van dit weekend! Bij deze…

Moldavië werd vertegenwoordigd door Natalia Barbu, een hete doos als je het mij vraagt 🙂

Zweden mocht winnen van mij, zo’n feel-good nummertje! Let vooral op het handje…

Nog zo’n zalig nummertje: Georgië met de Visionary Dream van Sopho. Deed mij denken aan een kruising van Moloko en Björk, maar dan beter.

Cyprus stuurde een zekere Evridiki naar de halve finale, maar mocht spijtig genoeg niet door met het nummer Comme ci, comme ça.

Het organiserende land (Finland, dankzij de knapperds van Lordi) stuurden een iets minder straf nummer dan vorig jaar. En als je de performance bekijkt, snap je ook waarom ze niet zo hoog eindigden dit jaar. Wel wat onverdiend, want het nummer zelf is best aangenaam. Evanescence/Within Temptation-achtig ook wel.

En in een opsomming van de opvallendste nummers van dit jaar, kan Oekraïne niet ontbreken natuurlijk. Het land eindigde tweede, maar riep zowat bij iedereen sterke gevoelens op. Ofwel vind je dit nummer het einde, ofwel te onnozel voor woorden. Ik twijfel een beetje tussen de 2…

Spanje stuurde een onvervalste boysband naar het EurovisieSongFestival, D’Nash met I love you mi vida. Maar eigenlijk was het gewoon Get Ready! in het Spaans (wie kent hen nog?). Let op de in het witte spannende shirtje gehulde blonde jongeman…

Want die blonde gast past toch wel verdomd goed bij de zanger van Wit-Rusland. Al zeg ik liever Belarus, want dat klinkt veel sexier 🙂

En Sarbel van Griekenland past daar ook nog wel bij, al ben ik niet zo voor triootjes.

En nu we toch bezig zijn over mannen, gooi ik die van Turkije daar ook nog maar achter. Shake it up şekerim! What-ever ‘şekerim’ may mean…

Als je wil lachen, moet je zeker naar de performance van het Verenigd Koninkrijk kijken! We’re flying the flag all over the world, flying the flag for you. London to Berlin, … Jaja, de jaren ’90 komen terug!

Oostenrijk stuurde dit nummer om de aids-problematiek onder de aandacht te brengen.

En ik mag natuurlijk niet de winnares van dit jaar vergeten te vermelden, zonder grapjes te maken over het feit dat ze op Erik Melaerts lijkt of dat ze eigenlijk een man is. Servië dus, met Marija Serifovic die over ‘Molitva’ zingt (waarom blijf ik denken dat dat een meisjesnaam is?). Let op de geschilderde hartjes op de handen!

Dit waren voor mij de opvallendste deelnemers dit jaar, op naar volgend jaar!

Owja, er was ook een Belgische inzending. Maar aangezien we voorlaatste eindigden (in de halve finale dan nog wel), denk ik niet dat deze de moeite waard zijn om te vermelden. Mhoeha!

2 Comments

  1. Sekerim is schatje of letterlijk zoetje in het turks ^^

  2. ik dacht al wel zoiets, maar nu heb ik bevestiging! je bent een sekerim 😉


Geef een reactie

