Skip navigation

Maandag 30 april kreeg ik vrij, omdat de twee dagen in Brugge van vorige week lang waren. Dinsdag 1 mei was ook een vrije dag.

Woensdag 2 mei werd ik dan in Oostende verwacht waar in het Thermae Palace Hotel de 8ste Belgische Surgical Week werd georganiseerd. Hier mocht ik weer in de preview room helpen met het ontvangen van de sprekers en hun presentaties.

Aangezien het programma pas startte in de namiddag, kon ik in de voormiddag helpen bij de opbouw. Eerst kreeg ik van Veerle een rondleiding in het hotel en wat uitleg over de opbouw van de drie zalen waar het congres ging plaatsvinden. Daarna kreeg ik wat voorbereidend werk voorgeschoteld zoals het maken van de PowerPoint-presentatie met het programma van het vierdaagse congres en de PowerPoint-presentatie met de namen van alle sprekers. Die SVO-presentatie wordt dan gebruikt om de naam te tonen op het grote scherm wanneer de spreker aan het woord is.

Tegen de middag kwamen de sprekers toe met hun presentaties. Wij gaven de sprekers wat meer uitleg over het verloop van hun presentatie, controleerden alle presentaties en zorgden dan voor het uploaden van de presentaties naar de main- en de backupcomputer in de juiste zalen. Dit gebeurt allemaal aan de hand van excel-documenten waarin de sprekers vermeld staan. In deze documenten wordt een link aangemaakt naar de juiste presentaties bij de sprekers. In de zalen staan deze documenten ook open op de computers, zodat de verantwoordelijken daar rechtstreeks op de juiste presentaties kunnen klikken.

Donderdag 3 mei bracht ik ook grotendeels door in de preview room. In de namiddag kreeg ik uitleg over alles wat er in de mixing room gebeurt. Dit is de ruimte achterin de sprekerszalen waar het geluid geregeld wordt, waar bepaald wordt welke beelden of presentaties op het grote scherm getoond worden en waar de mixing en het opnemen van de beelden gebeurt. Over al deze onderdelen kreeg ik een woordje uitleg, waarna ik zelf even de bediening mocht regelen. Ik zorgde ervoor dat tussen twee sprekers het programma en het logo getoond werden op het grote scherm achter de sprekers, en zorgde dat de juiste presentatie op tijd klaar stond bij de juiste spreker. Tijdens de presentatie van de spreker wordt er dan links op het grote scherm de spreker zelf getoond, en rechts zijn/haar presentatie.

Vrijdag 4 mei was de indiendag voor het eindwerk, waardoor ik niet op stage verwacht werd.

Geef een reactie

