Navigatie overslaan

Vroeger ben ik een tijdlang fan geweest van Michael Jackson. Ja, sommigen vinden dat enorm grappig. De pedofiel wiens neus eraf valt, heel grappig. Maar ik vond hem dus vooral een schitterende zanger en performer. Omdat iedereen meestal met mij begint te lachen wanneer ik vertel dat ik fan ben geweest van de man, kom ik het hier nog eens neerpennen en uitleggen – met ondersteuning van beeldmateriaal.

Dirty Diana live tijdens Bad Tour 1988

Rock with you live in 1987

Another part of me live tijdens Bad Tour

Nu ik die filmpjes terug zie, denk ik dat ik Michael zo leuk vond, omdat hij zo vrouwelijk was. Spijtig dat het zo allemaal gelopen is met hem, en spijtig van alle vuile roddels die altijd verschenen over hem. Spijtig ook dat hij nu geen schitterende songs meer maakt zoals toen. Spijtig dat hij op zijn laatste tournee ook helemaal nooit meer live zong.

De song waar het bij mij allemaal mee begon, was “They don’t care about us”, wat eigenlijk nog niet eens zo’n oud nummer is. Hieronder zie je de oorspronkelijke gevangenis-versie en de versie die uiteindelijk vertoond werd op muziekzenders. Door dit liedje werd ik Michael-fan (al klinkt dat nogal stom). Ik was toen 12 geloof ik en enorm onder de indruk. Zeker toen ik de cd HIStory kocht, en bijhorend boekje doorbladerde. Mijn verzamelwoede begon en nu, zo’n 15 cd’s later, ben ik nog steeds onder de indruk van MJ. Fan noem ik mezelf niet meer, omdat ik het allang heb opgegeven alles te volgen waarmee Michael zich bezighoudt. Trouwens ook omdat ik vind dat hij de laatste tijd met steeds vreemdere berichten in het nieuws komt.

Maar soit, keep the MJ-pride alive 😉

One Comment

  1. mihi, dat is ook mijn favo MJ liedje !


Plaats een reactie