Skip navigation

Ja, misschien wordt het wel eens tijd dat ik wat over mezelf vertel. Want hier bovenaan kan je wel klikken op ‘over J-La’ maar zeer bewust heb ik daar niets zinnigs geschreven over mezelf. Mijn bedoeling is dan ook niet mezelf hier helemaal bloot te geven op een publieke site waar iedereen alles kan lezen. Door enkele berichten naast elkaar te leggen, kom je wel wat meer te weten over mij. Maar mijn levensverhaal op enkele lijntjes samenvatten, daar doe ik niet aan mee. Zo oppervlakkig zijn we namelijk niet ingesteld 🙂 en hopelijk denken jullie er ook zo over.

Mezelf dus. Waar begin je als je jezelf voorstelt? Met de feiten waarschijnlijk. Een dikke 23 jaar geleden werd ik geboren. Mijn ouders doopten hun eerstgeborene Joke, en daarmee weet je meteen waar de J van J-La voor staat. De naam Joke komt ongetwijfeld voort uit hun liefde voor de song ‘Joke (stop toch met koken)’, maar dat neem ik hen niet kwalijk want tot op heden ben ik zeer tevreden met mijn voornaam. Mijn eerste 12 levensjaren bracht ik door in Herent, daarna verhuisden we naar Haacht.

In Haacht ging ik naar de Don Bosco-school waar ik de laatste 2 jaren de richting menswetenschappen volgde. Na het 6de was ik trouwens zeer blij dat ik eindelijk van die school verlost was, aangezien ik me serieus ergerde aan de mentaliteit van bepaalde leerkrachten daar. Ik hou niet van natrappen, dus zal ik geen namen vernoemen. Maar die trut van wiskunde die bleef beweren dat ik niks kon en te dom was voor welke ASO-richting dan ook, en de lul van psychologie die vond dat ik te hoge en dus onhaalbare verwachtingen stelde aan mezelf; die wens ik nooit meer tegen te komen.

Gelukkig was er daarna Mechelen. Daar ging ik 3 jaar communicatiebeheer (ondertussen opgewaardeerd tot ‘communicatiemanagement’) studeren, een ware verademing na het middelbaar. Ik koos voor de afstudeerrichting bedrijfscommunicatie omdat marketing en marketingcommunicatie mij enorm boeiden – dat is nog steeds zo trouwens. De 3 jaar Mechelen staan voor mij synoniem voor interessante lessen en docenten, toffe vrienden en dus ook veel plezier tijdens en tussen de lessen. Ik kon mijn opleiding daar met onderscheiding afsluiten. Op zo’n momenten denk ik natuurlijk terug aan die trut van wiskunde, dat begrijpt u wel.

Tijdens die 3 jaar kreeg ik vakken als grafische en audiovisuele technieken, multimedia en informatica die mij aanspraken en mij duidelijk ook lagen. Omdat ik na mijn opleiding communicatiebeheer nog niet schoolmoe was, besloot ik nog een aanvullende opleiding te zoeken. Mijn oog viel toen op een school in het Gentse, de Arteveldehogeschool, waar een richting grafische en digitale media (GDM) werd aangeboden die exact aansloot op mijn interesses. Dus begon ik een kleine 3 jaar geleden aan de richting GDM en koos voor de afstudeerrichting multimediaproductie. Enkele resultaten van schoolprojecten zijn online te bekijken zoals mijn portfolio uit het 1ste jaar, het project dat draaide rond handicap en het afstudeerproject waarbij we een cd moesten maken om de richting podologie voor te stellen. Stuk voor stuk zijn dat dingetjes waar ik veel werk en tijd (en verdomd veel zweet) heb ingestoken en waar ik dus ook trots op ben, ondanks de gebreken.

En nu ben ik aanbeland bij het heden. Ik zit in mijn laatste jaar multimedia, en de laatste maanden begint het wel wat zwaar te worden: opdrachten, projecten, deadlines, milestones, nog meer stress, eindwerk, stage, … Kortom veel stress dus. Daar staat dan wel tegenover dat ik nog slechts 2 dagen per week op school verwacht wordt, wat de stress enigzins beperkt.

Over mijn privéleven kan ik voorlopig kort zijn. Ik heb bijna 5 jaar een vriend gehad, van mijn 16de tot mijn 21ste ongeveer. Op het einde van die relatie heb ik een korte crisis meegemaakt, en enkele maanden daarna heb ik mijn huidige vriendin leren kennen. Met haar ben ik intussen 2 jaar en bijna 8 maanden samen. Sinds vorig jaar delen we een kleine studio en volgend jaar gaan we waarschijnlijk écht samenwonen hier in het Gentse.

Tot zover een kleine samenvatting van mijn schoolcarrière en mijn relaties tot nu toe.

Geef een reactie

